Ειδικότερα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal, η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση και των Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη ήρθε σε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για τη ναυπήγηση δύο Aframaxes, χωρητικότητας 114.000 dwt έκαστο. Το κόστος του deal ανέρχεται σε περίπου 45 εκατ. δολάρια το πλοίο και η παράδοσή τους αναμένεται το 2021.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του μήνα, η ναυτιλιακή είχε συμφωνήσει με το κινεζικό ναυπηγείο New Times για τη ναυπήγηση δύο Suezmaxes, χωρητικότητας 158.000 dwt έκαστο, με το κόστος της συμφωνίας να υπολογίζεται στα 52 εκατ. δολάρια το πλοίο και την παράδοσή τους να προγραμματίζεται για το 2022.
Μάλιστα, οι επενδύσεις αυτές πραγματοποιούνται σε ένα δυσμενές περιβάλλον για τις ναυπηγήσεις πλοίων. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Intermodal, οι προκλήσεις στην παγκόσμια οικονομία λόγω της πανδημίας φαίνεται πως έχουν «φρενάρει» τους επενδυτές, οι οποίοι εξετάζουν προσεκτικά τις επόμενες κινήσεις τους. Σύμφωνα με την EastGate Shipping, ο κορονοϊός, τα χαμηλά κέρδη, οι κανονισμοί για το περιβάλλον, τα ζητήματα αποδοτικότητας των καυσίμων και η υπερπροσφορά διαμορφώνουν ένα σοβαρό μίγμα προκλήσεων, που περιορίζουν τις ναυπηγήσεις.
Η δραστηριότητα στη second hand αγορά
Δύο κινήσεις Ελλήνων εφοπλιστών εντοπίστηκαν στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων.
Πιο συγκεκριμένα, η Minoa Marine προχώρησε στην εξαγορά του Post - Panamax, JP Margenta (χωρητικότητας 88.200 dwt και κατασκευής 2005) το οποίο ναυπηγήθηκε στο ιαπωνικό Imabari Shipbuilding σε ένα deal που αποτιμάται γύρω στα 8 εκατ. δολάρια. Η ναυτιλιακή στοχεύει σε σταδιακή, αλλά σταθερή επέκταση του στόλου της, ο οποίος, μέχρι την τελευταία αγορά, αποτελείτο από 6 panamaxes.
Επίσης, reports από ναυλομεσιτικές σημειώνουν ότι η S-Bulkers που συνδέεται με τη Stalwart Management με επικεφαλής τον Δημήτρη Σουράβλα, εξαγόρασε το Suezmax, Odiris (χωρητικότητας 53.466 dwt και κατασκευής 2005), το οποίο ναυπηγήθηκε στο ιαπωνικό Imabari Shipbuilding, με το κόστος της συμφωνίας να υπολογίζεται στα 6,5 εκατ. δολάρια.
Με βάση τα στοιχεία της Αllied Shipbroking, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει τα περισσότερα μεταχειρισμένα πλοία (65), διαθέτοντας κεφάλαια 1,14 δισ. δολαρίων. Σε συνολικά επενδυτικά κεφάλαια έρχονται δεύτεροι πίσω από τους Κινέζους, οι οποίοι έχουν δαπανήσει 1,54 δισ. δολάρια για λιγότερα πλοία (64).
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr