Η κατάρρευση της επιβατικής κίνησης κατά το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου και τον Ιούνιο, το ενδεχόμενο απουσίας των ξένων τουριστών, που αντιπροσωπεύουν το 35% των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας και οι μηδενικές κρατήσεις έχουν διαμορφώσει μία ιδιαίτερα δυσχερή θέση για τον κλάδο. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, η σημερινή πρώτη ημέρα απελευθέρωσης των μετακινήσεων προς τα νησιά δεν επέφερε ιδιαίτερη αύξηση στην επιβατική κίνηση.
Ένα «καυτό» ζήτημα για την ενίσχυση της κίνησης είναι η βελτίωση των πρωτοκόλλων (πληρότητα 50% στα πλοία). Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης χαρακτήρισε, πρόσφατα, απαγορευτικά τα ισχύοντα πρωτόκολλα: «Εμείς αυτό που έχουμε προτείνει είναι να λειτουργήσουμε με μειωμένα πρωτόκολλα. Έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις πολύ πριν ληφθούν οι αποφάσεις για τα αεροπλάνα. Σε ό,τι αφορά τα ταχύπλοα έχουν και αυτά καθίσματα αεροπορικού τύπου. Στα επιβατηγά, έχουμε προτείνει στα 2 τ.μ να υπάρχει ένας επιβάτης. Δεν νομίζω ότι σε κανέναν δημόσιο χώρο υπάρχει τέτοια κατανομή των επισκεπτών ή των επιβατών. Με την πρόταση που έχουμε κάνει οι συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής είναι εξαιρετικές και θα επιμείνουμε να εφαρμοστεί».
Παράλληλα, οι ακτοπλόοι αναμένεται να γνωστοποιήσουν στον υπουργό ότι θα προχωρήσουν σε μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, λόγω της μείωσης του ΦΠΑ από το 24% στο 13% χωρίς, όμως, αυτό να σημαίνει πως όλες οι εταιρείες έχουν αποφασίσει κοινή γραμμή πλεύσης για τη συνέχεια. «Δεν υπάρχει κάποια κοινή στρατηγική ακόμη. Οι εταιρείες σχεδιάζουν προσεκτικά την επόμενη μέρα», λένε ακτοπλοϊκές πηγές στο Reporter. Άλλωστε, η έλλειψη κίνησης από το εξωτερικό απαιτεί ενέργειες για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, ο οποίος μοιάζει πραγματικά η μοναδική ελπίδα φέτος για τον κλάδο. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται από εταιρείες μία πολιτική ειδικών προσφορών.
Ένα ζήτημα που σχετίζεται με την καλή σύνδεση των νησιών, αλλά και την διασφάλιση της επανεκκίνησης του τουρισμού είναι και η συνέχιση του καθεστώτος αγόνων γραμμών και για τον Ιούνιο, αλλά με δυνατότητα πύκνωσης κάποιων δρομολογίων.
Επίσης, επί τάπητος αναμένεται να τεθεί και το θέμα της χρηματοδότησης των εταιρειών του κλάδου. Οι αποζημιώσεις από το κράτος (χρηματοδότηση ύψους 15 εκατ. ευρώ) καλύπτουν μόλις το 50% των δαπανών των πλοίων, με τον κ. Πλακιωτάκη πάντως να έχει τονίσει πως θα αιτηθούν επιπλέον ευρωπαϊκοί πόροι.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ, η απώλεια εσόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ξεπεράσει τα 290.000.000 ευρώ το 2020, σε μία μείωση της τάξεως του 45,12% συγκριτικά με πέρυσι.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr