Ουσιαστικά το σχέδιο που είχε επεξεργαστεί ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και δόθηκε για διαβούλευση στους ακτοπλόους εγκρίθηκε με ελαφρές αλλαγές σε κυρίως τεχνικά θέματα.
Αναλυτικά έτσι μέχρι και τα δρομολόγια της 15ης Ιουνίου ο ανώτερος αριθμός μεταφερομένων επιβατών για τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία θα είναι μέχρι το 55% και το 50% του πρωτοκόλλου αντίστοιχα. Προφανώς το ζήτημα θα τεθεί εκ νέου στις αρχές Ιουνίου για τη συνέχεια του καλοκαιριού ανάλογα με την πορεία της πανδημίας στη χώρα.
Επισημαίνεται ότι το σχέδιο του ΕΟΔΥ αναφέρει ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με το 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Στα ταχύπλοα ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στους χώρους της οικονομικής και στους χώρους της διακεκριμένης θέσης είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Καμπίνες και μάσκες
Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία 1 επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.
Επίσης θα είναι απαραίτητη η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου από τους επιβάτες πριν την είσοδό τους στο πλοίο. Το ερωτηματολόγιο θα το προμηθεύονται είτε από τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα είτε από τα γραφεία ή τα site των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Έχει σημασία όμως να το έχουν συμπληρώσει πριν φτάσουν το πλοίο για να μην προκαλούνται καθυστερήσεις. Προφανώς θα συμβάλει το εν λόγω έγγραφο στην καταγραφή πιθανών κινδύνων και την καλύτερη διαχείριση τυχόν κρουσμάτων.
Παράλληλα για να υπάρχει άμεση επικοινωνία οι επιβάτες υποχρεούνται να δίνουν κατά την έκδοση του εισιτηρίου και τον αριθμό τηλεφώνου τους προκειμένου να γίνεται επικοινωνία και ιχνηλασιμότητα σε περιπτώσεις κρουσμάτων. Tέλος θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr