Μολονότι Ιανουάριος και Φεβρουάριος έκλεισαν με θετικό πρόσημο, ο Μάρτιος ήταν ο μήνας που έπληξε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Cosco, μητρική της ΣΕΠ, η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, το πρώτο τρίμηνο του 2020 διακινήθηκαν συνολικά 1,215.9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 1,246 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, μειωμένα κατά 2,4%.
Τον Μάρτιο του 2020 η κάμψη στη διακίνηση άγγιξε το 15,4%, καθώς διακινήθηκαν 378,1 χιλιάδες containers έναντι 446,8 χιλιάδες τον Μάρτιο πέρυσι. Τον Ιανουάριο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε αύξηση 7,6% σε ετήσια βάση και τον Φεβρουάριο 2,2%. Συνολικά, το πρώτο δίμηνο του έτους διακινήθηκαν 838.000 εμπορευματοκιβώτια, 4,8% περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2019. Ωστόσο την ίδια περίοδο πέρυσι ο ετήσιος ρυθμός αύξησης είχε ξεπεράσει το 22%.
Μιλώντας στο Reporter ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης είχε τονίσει ότι «η εξομάλυνση που καταγράφεται στη Κίνα δεν σημαίνει πως θα υπάρξει άμεση ανάκαμψη των φορτίων και των δρομολογίων στον Πειραιά, αφού το επίκεντρο της πανδημίας είναι σήμερα η Ευρώπη και η ζήτηση σε όλες τις χώρες έχει περιοριστεί σημαντικά. Εάν η παγκόσμια οικονομία εισέλθει σε ύφεση, τότε οι επιδόσεις του λιμανιού του Πειραιά δεν μπορεί να έχουν τις αυξήσεις του πρόσφατου παρελθόντος» Ωστόσο, είχε σημειώσει ότι «ενδέχεται την επόμενη μέρα της πανδημίας, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να υποδεχτεί περισσότερα μεσογειακά φορτία, αντί των λιμανιών της Ιταλίας και της Ισπανίας».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το λιμάνι του Πειραιά αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και στην τέταρτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο ΟΛΠ εκτιμούν πως η δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα «απογειωθεί» με την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα. Όπως αναφέρουν, η δυναμικότητα θα αυξηθεί στα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως και θα ωθήσει τον Πειραιά σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι κατά την έγκριση του Master Plan για το λιμάνι, είχε «κοπεί» το συγκεκριμένο έργο, μετά από αντιδράσεις των τοπικών φορέων.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η διοίκηση του ΟΛΠ προχωρά, σε συντονισμό με την ΣΕΠ, στη λειτουργική ενοποίηση των τριών προβλητών του λιμανιού, με στόχο την ενίσχυση της Προβλήτας Ι. Όπως αναφέρεται, η συμφωνία θα εξασφαλίσει την αύξηση του φορτίου που θα εξυπηρετηθεί στον Προβλήτα Ι πάνω από 30% σε ετήσια βάση σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, η συμφωνία έχει προκαλέσει αντιδράσεις στις τάξεις των εργαζομένων στο λιμάνι, καθώς θεωρούν ότι δημιουργεί προβλήματα και κινδύνους για τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr