Αυτό επισημαίνεται στην Έκθεση Αξιολόγησης που δημοσιοποίησε η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου (INTERCARGO) για το έτος 2018-2019.
Όπως τονίζει, τα πλοία συνεχίζουν να μεταφέρουν βασικά αγαθά, όπως δημητριακά, σιτηρά, αγροτικά προϊόντα, καθώς επίσης σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και λιπάσματα, εν μέσω και της τωρινής κρίσης του κορονοϊού.
Η Έκθεση δημοσιοποιείται σε μία περίοδο μεγάλης αβεβαιότητας για την αγορά ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index έφτασε τις 1.770 μονάδες τον Αύγουστο του 2018, υποχώρησε στις 600 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2019, ανέκαμψε πάνω από τις 2.500 μονάδες τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους για να διολισθήσει ξανά κάτω από τις 400 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2020.
Όλο αυτό το διάστημα η αγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλές προκλήσεις: Εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις, προβλήματα υποδομών, ο κανονισμός του IMO 2020 και η επιβράδυνση της κινεζικής βιομηχανικής δραστηριότητας. Το τελευταίο «χτύπημα» ήταν η πανδημία του κορονοϊού, που έχει επιφέρει δραματικές συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία.
Οι τρεις βασικοί πυλώνες της INTERCARGO είναι, όπως αναφέρεται, η ασφάλεια, η αποτελεσματικότητα και ο σεβασμός στο περιβάλλον, με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την Ένωση, οι πλοιοκτήτες ξηρού φορτίου παραμένουν προσηλωμένοι σε αυτό το τρίπτυχο, βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία τους για την εκτέλεση των καθημερινών δρομολογίων.
«Η αποτελεσματικότητα της διεθνούς ναυτιλίας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποδοτικότητα των εταιρειών ξηρού φορτίου. Είμαστε υπερήφανοι που ο κλάδος μας είναι πιθανόν ο πιο φιλικός στο περιβάλλον ως προς τον τρόπο μεταφοράς φορτίων. Στο πλαίσιο των νέων κανονισμών του IMO, βρίσκονται σε εξέλιξη περαιτέρω περιβαλλοντικές βελτιώσεις στη ναυτιλία, όπως νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου» σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, η INTERCARGO υπογραμμίζει ότι, εξετάζοντας τα περιστατικά που καταγράφηκαν το 2018 και τις τάσεις της τελευταίας δεκαετίας σε ό,τι αφορά τον μέσο ετήσιο αριθμό ανθρώπινων ζωών και πλοίων που χάθηκαν στη βιομηχανία ξηρού φορτίου, αποδεικνύεται ότι οι συνθήκες ασφαλείας έχουν βελτιωθεί σημαντικά.
Τέλος, ο αριθμός των σημαιών μειώθηκε από 85 το 2017 σε 84 το 2018, ενώ αναφορικά με τις κυρίαρχες σημαίες, ενισχύθηκαν από 12 σε 14.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr