Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι παρούσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη που έχει δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας και συνεχίζει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή κύριων εμπορευμάτων και ιατροφαρμακευτικών εξοπλισμών από και προς την Ευρώπη, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ECSA. Ωστόσο, οι ναυτιλιακές εταιρείες, που στην πλειονότητά τους είναι μεσαίες και μικρές, έρχονται αντιμέτωπες με μειωμένες ταμειακές ροές και προβλήματα ρευστότητας. Στο πλαίσιο αυτό οι εθνικές κυβερνήσεις και η ΕΕ θα πρέπει να παρέμβουν και να υποστηρίξουν τις εταιρείες αυτές για τον περιορισμό των μακροχρόνιων αρνητικών συνεπειών του κορονοϊού, προτρέπει ο θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων.
«Η ευρωπαϊκή ναυτιλία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Η χρηματοδότηση θα πρέπει να παραμείνει ανοιχτή για τις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας. […] Χωρίς τη συμβολή των ευρωπαϊκών αρχών και τραπεζών, πολλές εταιρείες δεν θα επιβιώσουν και το μερίδιο της Ευρώπης στην παγκόσμια ναυτιλία θα υποχωρήσει», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
O ίδιος εστιάστηκε ιδιαίτερα στην επιβατηγό ναυτιλία, η οποία, όπως τόνισε, είναι ζωτικής σημασίας για τους Ευρωπαίους κατοίκους των νησιών. Δεδομένου ότι πολλές εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους, η λήψη άμεσων μέτρων είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητά τους.
Παράλληλα η ΕCSA αναφέρει ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το ETF για την υιοθέτηση μιας κοινής και συντονισμένης προσέγγισης από πλευράς κρατών-μελών της ΕΕ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το Green Deal, η ECSA υποστήριξε ότι θα σταθεί αρωγός στις περιβαλλοντικές βλέψεις της ΕΕ, ωστόσο αυτή τη στιγμή προτεραιότητα αποτελούν η διάσωση και η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr