Το μέσο κόστος ναύλωσης ενός πολύ μεγάλου πλοίου μεταφοράς αργού πετρελαίου, ικανού να μεταφέρει τουλάχιστον 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, αυξήθηκε περισσότερο από 50% στα 208.900 δολάρια, σύμφωνα με εκτίμηση της Clarksons Platou Securities, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση –έχοντας μειωθεί κατά 25% ή 25 εκατ. βαρέλια ημερησίως λόγω των προσπαθειών καταπολέμησης της εξάπλωσης του κορονοϊού- οι traders αγοράζουν και στη συνέχεια αποθηκεύουν το φθηνό πετρέλαιο, αποβλέποντας σε πώλησή του με κέρδος αργότερα.
Την ίδια ώρα, οι παραγωγοί προσπαθούν επίσης να ναυλώσουν πλοία καθώς η Σαουδική Αραβία αυξάνει την παραγωγή της σε μια προσπάθεια να πάρει μερίδια αγοράς από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία.
Η εκτίναξη των τιμών δείχνει να λειτουργεί προστατευτικά για τους μεγάλους πλοιοκτήτες, όπως ο νορβηγικός όμιλος πετρελαιοφόρων δεξαμενόπλοιων Frontline του δισεκατομμυριούχου John Fredriksen, οι μετοχές του οποίου έκαναν άλμα 12.25% χθες Δευτέρα, ανεβάζοντας τα κέρδη του τελευταίου μήνα σε σχεδόν 50%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr