«Δεν υπάρχει ικανό μεταφορικό έργο για να καταστεί βιώσιμη μια γραμμή για μια εταιρία. Σήμερα όλες οι γραμμές που γίνονται είναι δημόσιας υπηρεσίας. Δεν έχουν βιωσιμότητα οι εταιρίες, δεν καλύπτουν τα τρέχοντα έξοδά τους» σημείωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε:
«Οι επιβατικές μεταφορές δεν υπάρχουν. Μιλάμε ότι ακόμη και για την Κρήτη, όπου υπήρχε πάντα αυξημένη κίνηση, τα νούμερα επιβατών είναι διψήφια. Στα εμπορεύματα υπήρξε μια κίνηση όμως αναμένουμε να αρχίσει να φθίνει. Προβλέπεται η πτώση να ανέλθει στο 40% σε σχέση με πέρυσι. Χάσαμε το Πάσχα, χάνεται το καλοκαίρι. Δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε την αναμενομένη κίνηση το καλοκαίρι. Η κίνηση πιθανότατα είναι στο μισό από ότι ήταν πέρυσι. Έχουμε μια δύσκολη περίοδο. Πρέπει να το βλέπουμε συνολικά και σε βάθος χρόνου ώστε η ακτοπλοΐα να μην καταρρεύσει. Αν καταρρεύσει πάμε πολλά χρόνια πίσω» τόνισε με έμφαση ο Μιχάλης Σακέλλης.
Μάλιστα στάθηκε στο ότι τα τελευταία χρόνια το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών έχει αναβαθμιστεί, κάτι που πλέον τίθεται σε κίνδυνο. «Στο ΣΕΕΝ είμαστε 20 εταιρίες που όλες προσφέρουν όλες αξιόλογο μεταφορικό έργο. Είναι το υψηλότερης ποιότητας έργο που παρέχεται στην ΕΕ, τόσο σε ποιότητα πλοίων, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό. Είναι μια δουλειά που δεν πρέπει να χαλάσει. Σε σχέση με άλλους κλάδους είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο να κρατήσουμε τις συγκοινωνίες ανοικτές. Οφείλουμε να εκτελούμε τα απαραίτητα δρομολόγια με την ελάχιστη κίνηση. Δεν υπάρχουν έσοδα και συζητάμε με το υπουργείο Ναυτιλίας για να πάρουμε κάποια στήριξη» ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.
Σημειώνεται ότι από τον ΣΕΕΝ κατετέθη αίτημα προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Ι. Πλακιωτάκη, για τον χαρακτηρισμό των ελαχίστων αναγκαίων δρομολογίων, που πρέπει να εκτελούνται κάτω από τις σημερινές συνθήκες για την εξυπηρέτηση των νησιών μας, ως Δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας και την υπογραφή σχετικών συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, με τα πλοία τα οποία έχουν σήμερα δρομολογιακές υποχρεώσεις.
Το σκεπτικό της πρότασης βασίζεται:
* Στο ανύπαρκτο επιβατικό μεταφορικό έργο όλων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα (μείωση 90%), χωρίς καμία προοπτική βελτίωσης τουλάχιστον μέχρι τέλος Μαΐου.
* Στην καθημερινή μείωση των εμπορευματικών μεταφορών με πρόβλεψη περαιτέρω μείωσης στο 40% την τρέχουσα εβδομάδα.
* Στο γεγονός ότι όλα τα δρομολόγια που εκτελούνται σήμερα συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά των δρομολογίων (και μάλιστα με σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση), τα οποία σήμερα χαρακτηρίζονται ως Δημόσια Υπηρεσία, συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα ακολουθούμενη πρακτική.
* Στην αναγκαιότητα εξυπηρέτησης των νησιών για τη διατήρηση της συνοχής της Χώρας, την εξυπηρέτηση έστω και αυτών των ελάχιστων επιβατών, για την τροφοδοσία των νησιών και την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με το μεταναστευτικό.
* Στην επί της ουσίας επιβολής υποχρέωσης στα πλοία των Εταιρειών μας για την εκτέλεση των απαραίτητων δρομολογίων.
Γιώργος Αλεξάκης
Διαβάστε επίσης:
Ακτοπλοΐα: Σε ρότα άγονης γραμμής το σύνολο του δικτύου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr