Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, το 84% εξ αυτών των πωλήσεων αφορούσε LSFO (71,5%) και ΜGO (12,5%).
Αναλυτικότερα, τον περασμένο Φεβρουάριο οι εν λόγω πωλήσεις άγγιξαν τους 3,9 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας μείωση 16% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, αντανακλώντας έτσι τη μικρότερη ζήτηση για θαλάσσια υπηρεσία, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έχει παραλύσει την ενδοασιατική εφοδιαστική αλυσίδα.
Προφανώς και η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι HSFO ουσιαστικά μπορούν να κάψουν μόνο τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία σαφώς αποτελούν τη μειονότητα έναντι αυτών που επιλέγουν αποθειωμένα καύσιμα για τη συμμόρφωσή τους με το sulphur cap. Ενδεικτικά, το 30% του στόλου των VLCCs έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ για τα Aframaxes το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 14%.
Σε ό,τι αφορά το spread μεταξύ VLSFO και HSFO, αυτό τείνει να μειώνεται και στις 17 Μαρτίου υποχώρησε στα $93/μετρικό τόνο, καθώς η τιμή του VLSFO έφτασε στα $293/τόνο, καταγράφοντας 59% μείωση από τα $710/τόνο την 1η Ιανουαρίου. Τέλος, να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη φορά από την εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ που το spread πέφτει κάτω από τα $100/τόνο, δημιουργώντας σκεπτικισμό στους πλοιοκτήτες που είχαν επιλέξει τα scrubbers για τη μετάβαση στη νέα αυτή περίοδο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr