Συνεπώς, οι ναυλωτές στρέφονται στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία, δεδομένου ότι τα VLCCs είναι όλα ναυλωμένα στην αγορά, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.
Ειδικότερα, σημειώνεται ότι μετά την κίνηση της Bahri να ναυλώσει τόσο πολλά VLCCs σε λιγότερο από μία εβδομάδα, οι ναυλωτές στρέφονται στα Suezmaxes για φορτώσεις. Υπενθυμίζεται ότι, μόνο την περασμένη εβδομάδα, η κρατική πετρελαϊκή της Σαουδικής Αραβίας ναύλωσε 25 υπερδεξαμενόπλοια, μετά τον πόλεμο τιμών που κήρυξε το Ριάντ στη Μόσχα και την κατακόρυφη αύξηση της παραγωγής του.
Έτσι, η σημαντική άνοδος της ναυλαγοράς για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια συμπαρασύρει και τα μικρότερα μεγέθη, που επίσης απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους. Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι για ένα Suezmax που μεταφέρει αργό από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής στην Ινδία ανήλθαν στα $200.000/ημέρα την Παρασκευή 13 Μαρτίου, όταν μία εβδομάδα πριν μετά βίας το ίδιο πλοίο κέρδιζε $20.000/ημέρα.
Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ναυλομεσιτικές πηγές, υπάρχει μια σημαντική αύξηση των Suezmaxes που πλέουν προς την Κίνα, καθώς περίπου δέκα τέτοια πλοία ναυλώθηκαν σε λίγες μόνο ημέρες.
Και όλα αυτά ενώ ο κορονοϊός εξαπλώνεται, δημιουργώντας στρεβλώσεις στις μεταφορές και στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα. Χαρακτηριστικά, αναλυτές τονίζουν ότι «είναι πρωτοφανές οι ναυλαγορές να παρουσιάζουν μια τέτοια ανάκαμψη εν μέσω ενός τέτοιου κατασταλτικού παράγοντα, που θέτει σε κίνδυνο την παγκόσμια οικονομία».
Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι οι ναύλοι για τα VLCCs έχουν ανέλθει στα υψηλότερα επίπεδα από τη δεκαετία του 1980 και τον «πόλεμο των δεξαμενόπλοιων», με τη Reliance να ναυλώνει για $410.000/ημέρα για τη μεταφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στις δυτικές ακτές της Ινδίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr