Το έργο αφορά την επέκταση στον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με την κατασκευή δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού για κρουαζιερόπλοια. Όπως αναφέρεται οι θέσεις ελλιμενισμού αναπτύσσονται με σκοπό να εξυπηρετούν πιο αποτελεσματικά πλοία νέας γενιάς (δηλαδή, εκείνα τα οποία είναι μεγαλύτερα από 280 μ. σε μήκος).
Σημειώνεται ότι με τα σημερινά δεδομένα ο διαθέσιμος χώρος κρουαζιέρας του ΟΛΠ, επί συνόλου έντεκα θέσεων, έχει μόνο μία θέση που καλύπτει τις απαιτήσεις τέτοιων πλοίων.
Αναλυτικά προβλέπεται να γίνει ένα κρηπιδότοιχο συνολικού μήκους 2.300 μ. και μεταβλητού βάθους από 19,00 έως 28,50 μ. χερσαίας έκτασης περίπου 153.000 τ.μ. Θα κατασκευαστούν δίκτυα αποχέτευσης και οπτικών ινών και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και πόσιμου νερού. Η υποδομή προβλέπεται να κατασκευαστεί στο δυτικό άκρο του υπάρχοντος προβλήτα κρουαζιέρας.
Το έργο, που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια κατά 95% κι έχει προϋπολογισμό 136 εκατ. ευρώ. Θα το αναλάβει η εταιρία ΤΕΚΑΛ η οποία κατέθεσε προσφορά 103 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι με θετικά λόγια για το έργο αναφέρθηκαν ο αντιπρόεδρος της Carnival Corporation Μάικλ Νεστούρ και η διευθύντρια λιμενικής ανάπτυξης της Royal Caribbean Άνα Καρίνα Σαντινί αλλά και η πρόεδρος της MSC Greece, Χριστίνα Θεοδωρίκα.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιου Ζενγκάνγκ «η COSCO Shipping έχει ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε όλες τις δραστηριότητες και η επέκταση του επιβατικού λιμένα θα ενισχύσει την κρουαζιέρα όχι μόνο στον Πειραιά αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα».
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σημείωσε ότι «για να γίνει ο Πειραιάς τουριστικός προορισμός θα πρέπει πράγματι να επεκταθεί το homeportκαι να γίνει λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας. Είναι βέβαιο ότι αυτή η μεγάλη επένδυση βοηθάει στην κατεύθυνση αυτή. Δεν φτάνει μόνο αυτό .Είναι μια σειρά πραγμάτων που πρέπει να γίνουν παράλληλα ώστε να καταστεί η πόλη του Πειραιά τουριστικός προορισμός και να αποκτήσει τα οφέλη που περιέγραψε πριν σωστά ο περιφερειάρχης, που δεν είναι άλλα, είναι οι θέσεις εργασίας, είναι η οικονομική ανάπτυξη, είναι μια καλύτερη ζωή για τους κατοίκους του Πειραιά».
Ενστάσεις ΣΥΡΙΖΑ
Πάντως από την πλευρά του ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε: «Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων(ΣΜΠΕ) για το σύνολο της επένδυσης δεν έχει ακόμη εγκριθεί. Η διαδικασία ανανέωσης της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ) δεν έχει καν ολοκληρωθεί. Δεν έχει δοθεί λύση για το πώς θα γίνει η διαχείριση των προϊόντων εκβάθυνσης του λιμένα. Δεν έχει γίνει καμία σοβαρή μελέτη διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη του Πειραιά που θα προκύψει από την υλοποίηση του έργου. Γίνεται επομένως άμεσα κατανοητό ότι σήμερα, με στόμφο και επισημότητα, το μόνο που μπορεί να εγκαινιαστεί πραγματικά είναι η μακέτα».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr