Αυτό δήλωσε από την Ηγουμενίτσα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την συνάντηση με τον αντιπεριφερειάρχη, Θωμά Πιτούλη. Παράλληλα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε πως το λιμάνι είναι πέρα και πάνω από πρόσωπα, κόμματα και πολιτικές, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση, πως είναι αυτονόητη η άριστη σχέση των θεσμικών παραγόντων με την Διοίκηση του λιμανιού και παρέθεσε την κυβερνητική πολιτική στην κατεύθυνση αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών στα οποία ανήκει και αυτό της Ηγουμενίτσας.
Έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο της μελέτης αξιολόγησης βιωσιμότητας
«Η κυβέρνηση στο θέμα της ανάπτυξης των λιμανιών, έχει μια συγκροτημένη συγκεκριμένη άποψη. Καταρχήν μέσα στο 2020, ξεκινάμε την αξιοποίηση των 10 μεγάλων Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας τα οποία 100% ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, είναι ένα από αυτά και θα αξιοποιηθεί» είπε χαρακτηριστικά, ενώ διευκρίνισε πως δεν γίνεται, λόγος για «πώληση» και υπενθύμισε πως «κάποιοι καιροσκόπησαν πάνω στον λαϊκισμό του ξεπουλήματος».
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ξεκαθάρισε ότι οποιαδήποτε υποδομή, η επένδυση γίνει στο λιμάνι, θα αποτελεί περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου. Για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια, όπως υπογράμμισε, έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο της μελέτης αξιολόγησης βιωσιμότητας και μέσα στο 2020, με όρους διαφάνειας και μέσα στο Διεθνές και Κοινοτικό πλαίσιο, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε Διεθνείς διαγωνισμούς.
Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ πρόσθεσε ο υπουργός, βρίσκεται στην διαδικασία της πρόσληψης συμβούλων, που θα ασχοληθούν με τα τα νομικά, τα θεσμικά, τα οικονομικά ζητήματα, ώστε μέσα στο 2020 να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι «δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας, θα δημιουργηθούν πολλαπλάσιες θέσεις απασχόλησης».
Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο είναι εμπορικό και ακτοπλοϊκό, ανέφερε ότι μπορεί να αξιοποιηθεί περισσότερο στους τομείς κρουαζιέρας, του θαλάσσιου τουρισμού, ως σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στον διάδρομο Αδριατικής - Ιονίου και Ανατολικής Μεσογείου, καθώς η γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση του είναι άκρως ελκυστική. Μάλιστα είπε πως υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο για την Ηγουμενίτσα όσο και για τα άλλα περιφερειακά λιμάνια για τον επιπλέον λόγο των «ξεκάθαρων όρων του παιγνιδιού».
Ειδικότερα τόνισε: «Υπάρχουν ξεκάθαροι όροι του παιγνιδιού. Ο χρονικός ορίζοντας αυξήθηκε και έχεις μια κυβέρνηση, η οποία είναι ανοικτή σε όλα τα μοντέλα, σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, που νομοθέτησε, την υποπαραχώρηση. Δηλαδή, είπε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας υποπαραχώρηση, δηλαδή όρους, όπως ανταποδοτικό τέλος, χωρίς να το προσδιορίζει. Εμείς λέμε, έως 5% και ο υποψήφιος επενδυτής, θα γνωρίζει τους όρους από την αρχή, 60 ημέρες πριν καταθέσει την δεσμευτική του προσφορά...Θέτουμε όρους διαφάνειας και σοβαρότητας».
Για την χερσαία ζώνη που διεκδικεί ο Δήμος Ηγουμενίτσας, ο υπουργός δήλωσε, πως σε κάθε περίπτωση, επιθυμία είναι η άριστη συνεργασία, των θεσμικών φορέων με την Διοίκηση του Οργανισμού και ότι οι διαδικασίες απόδοσης στο δήμο, θα γίνουν πριν τον Διεθνή διαγωνισμό, ώστε να είναι ξεκάθαρο τοπίο, «χωρίς γκρίζες ζώνες».
Διαβάστε επίσης:
Ελληνοαμερικανική κοινοπραξία διεκδικεί περιφερειακά λιμάνια
Προχωρά η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών-Το μοντέλο και οι προτεραιότητες
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr