Αναφερόμενος στην προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας, ο κ. Δημητριάδης - Ευγενίδης σημείωσε ότι «ελέγχει το 18% παγκοσμίως και το 53% της Ευρώπης. Έχουμε 22% ανάπτυξη από το 2014. Παρότι είχαμε μείωση κατά 53,5% της απασχόλησης στη χώρα μας την περίοδο της κρίσης, στη ναυτιλία παρατηρήθηκε αύξηση. Συνολικά η ναυτιλία συμβάλλει σε 13 δισ. ευρώ ή 6,6% του ΑΕΠ της Ελλάδας» και πρόσθεσε ότι: «Παράλληλα, έχουμε και άμεσες επενδύσεις στον τουρισμό, στα ακίνητα, στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της οικονομίας. Επίσης, υποστηρίζεται η καινοτομία και οι νεοφυείς επιχειρήσεις».
Να βελτιώσουμε την ελληνική σημαία
Ο ίδιος επικρότησε τις προσπάθειες της κυβέρνησης για ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης. Όπως είπε: «Χαίρομαι που η ελληνική κυβέρνηση θέλει να βελτιώσει το εκπαιδευτικό σύστημα των ναυτιλιακών και του προβλήματος του διότι έχουμε πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα, ενώ έχουμε πάρα πολλά σκάφη, έχουμε έλλειψη στελεχών και πληρώματος στα σκάφη. Φυσικά δεν μπορούμε να πάμε στον αριθμό που είχαμε τη δεκαετία του ’70 που είχαμε γύρω στους 100.000 ναυτικούς. Ωστόσο, θεωρώ ότι με καλύτερη εκπαίδευση θα μπορέσουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των ναυτικών μας και να βελτιώσουμε την ελληνική σημαία».
Τι πρέπει να προσέξει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία
Μιλώντας στη συνέχεια, για τις προκλήσεις, με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η ναυτιλιακή βιομηχανία, ο κ. Δημητριάδης - Ευγενίδης τόνισε: «Παρότι το 2020 δεν αναμένεται να έχουμε παγκόσμια κρίση γύρω μας, βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλές δυσμενείς συνθήκες. Για παράδειγμα, το θέμα των τελωνειακών δασμών που επηρεάζει τις ανοιχτές αγορές και το ελεύθερο εμπόριο. Οι κεντρικές τράπεζες τώρα έχουν φτάσει στα όρια της νομισματικής τους πολιτικής. Οι εμπορικοί πόλεμοι, επίσης, κατά κάποιο τρόπο δεν έχουν ξεπεραστεί, παρότι φθίνουν. Έχουμε και το Brexit από την άλλη που αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα. Φυσικά στο επίκεντρο είναι τα γεωπολιτικά προβλήματα και η πρόσφατη εξάπλωση του κοροναϊού».
Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι: «Το 2020 δεν είναι μόνο η αρχή μιας νέας δεκαετίας αλλά ένα έτος το οποίο έχει να κάνει με την καταπολέμηση και τη μείωση του θείου, της περιεκτικότητας θείου στα καύσιμα. Δεν είμαστε έτοιμοι όμως για να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά σε αυτή τη νέα αλλαγή, σε αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα. Το 2030, λοιπόν, θα πρέπει να επιτύχουμε τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Ταυτόχρονα πρέπει να ανταποκριθούμε στην ψηφιοποίηση όπου φυσικά είναι πολύ πιθανόν να έχουμε και αυτόνομα πλοία. Η τεχνητή νοημοσύνη επίσης αυξάνεται, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με τη φυσική μας νοημοσύνη. Υπάρχουν, λοιπόν, πολύ σημαντικές προκλήσεις».
Μεγαλύτερη οικονομική στήριξη στους πλοιοκτήτες
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη χρηματοδότησης της ναυτιλίας. Όπως εξήγησε, «η έλλειψη πιστώσεων από τις τράπεζες είναι μια πραγματικότητα και θα συνεχίσει να υπάρχει και να αυξάνεται. Είναι γνωστό ότι οι πλοιοκτήτες θα χρειαστούν περισσότερη στήριξη και ιδίως αυτοί που έχουν πιο μικρά, πιο παλιά πλοία. Και φυσικά να πούμε ότι αυτοί είναι και οι περισσότεροι πλοιοκτήτες στον κλάδο μας. Θα πρέπει να τους λάβουμε υπόψη μας, λοιπόν, όποια και αν είναι η μετάβαση που θα πρέπει να γίνει. Θα πρέπει να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για εκείνους που πραγματικά διαβάζουν τα μηνύματα και τους οιωνούς και μπορούν να αντιμετωπίσουν το μέλλον».
Υγιές οικοσύστημα
Καταλήγοντας ο κ. Δημητριάδης - Ευγενίδης υπογράμμισε: «Χρειαζόμαστε ένα υγιές οικοσύστημα που να συνδυάζει το hardware και το software με καλά πλοία, επανδρωμένα και με νέα έξυπνα συστήματα. Παράλληλα, η γνώση, η εκπαίδευση, η δημιουργία δεξιοτήτων και άλλα στοιχεία, είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχία. Το μέλλον, λοιπόν, είναι εδώ. Ας προετοιμαστούμε για το μέλλον. Η επιτυχία και η αποτυχία είναι σαν τον πόλεμο και δημιουργούνται πριν αυτός ξεκινήσει».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr