Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νέο κανονισμό, το ποσοστό του θείου στα καύσιμα πρέπει να είναι μειωμένο στο 0,5% από 3,5% που ίσχυε μέχρι πρότινος.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΙΜΟ, οι τιμές για τα συμμορφούμενα καύσιμα - το μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης πλοίων (MGO) αυξήθηκαν γρήγορα αρχικά αλλά τώρα φαίνεται να σταθεροποιούνται.
Από τις 20 Ιανουαρίου, στο Παγκόσμιο Σύστημα Πληροφοριών για την Ολοκληρωμένη Ναυτιλιακή Έρευνα (GISIS) του ΙΜΟ, αναφέρθηκαν 10 περιπτώσεις συμβατικών καυσίμων που δεν ήταν διαθέσιμα. Την ίδια στιγμή η ειδική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει καταρτιστεί από τη Γραμματεία του IMO δεν έχει λάβει συγκεκριμένα θέματα αναφοράς αλληλογραφίας με την εφαρμογή.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Πιστεύω ότι αποτελεί μαρτυρία της επιμέλειας και της αφοσίωσης του ΙΜΟ, των κρατών μελών του, της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της βιομηχανίας εφοδιασμού με καύσιμα και άλλων συναφών βιομηχανιών ότι μια τέτοια σημαντική αλλαγή κανόνων εφαρμόζεται επιτυχώς χωρίς σημαντική διατάραξη στις θαλάσσιες μεταφορές και σε εκείνες που εξαρτώνται από αυτό».
«Ο επόμενος σημαντικός στόχος έρχεται την 1η Μαρτίου. Καλώ όλους τους εφοπλιστές, τους operators και τους πλοιάρχους να συμμορφωθούν με την απαγόρευση μεταφοράς, κατά περίπτωση, όταν ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά τις κυβερνήσεις των μελών του ΔΝΟ, τη ναυτιλιακή βιομηχανία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των φορτωτών και της βιομηχανίας εφοδιασμού καυσίμων πετρελαίου, για τις προσπάθειές τους μέχρι σήμερα και να ζητήσουμε περαιτέρω συνεργασία για να διασφαλίσουμε την ορθή εφαρμογή του IMO 2020».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr