Ο υπουργός στάθηκε στο τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει από την κινεζική πλευρά στις υποδομές, την ενέργεια και τον τουρισμό, ενώ προσέθεσε ότι «ο πρόεδρος της Cosco επανέλαβε την πρόθεση τού παγκόσμιου ναυτιλιακού ομίλου να προχωρήσει σε επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου το container terminal να αποκτήσει την ικανότητα διακίνησης 10 εκατ. TEUS το χρόνο, με όραμα να γίνει o Πειραιάς ένα από τα πρώτα λιμάνια στην Ευρώπη».
Αναφερόμενος στο master plan του ΟΛΠ είπε ότι «η υλοποίηση των επενδύσεων 620 εκατ. ευρώ της Cosco μπορεί να προχωρήσει», ενώ αναφορικά με τα δύο έργα που αφορούν την κατασκευή του προβλήτα 4 και της επέκταση του car terminal τόνισε ότι «θα πρέπει πρώτα να υπάρξει μία βάση συνεννόησης με τις τοπικές κοινωνίες. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οποιαδήποτε επένδυση είτε μικρή είτε μεγάλη θα πρέπει να έχει την αποδοχή της τοπικής κοινωνίας».
Ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ότι «ήδη δύο κινεζικές τράπεζες - η μία εκ των οποίων μάλιστα συμμετέχει σε μία επένδυση με φωτοβολταϊκά στη Σητεία, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ - θα ανοίξουν γραφεία αντιπροσώπευσης στην Ελλάδα», προσθέτοντας ότι «υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από μία τρίτη κινεζική τράπεζα που εξειδικεύεται στη δανειοδότηση ναυτιλιακών επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων αλλά και στον τομέα των υποδομών».
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι «πέρα από το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και της Cosco, υπεγράφησαν από την ελληνική κυβέρνηση άλλες 15 συμφωνίες που κινούνται στην κατεύθυνση συγκεκριμένων επενδυτικών πρωτοβουλιών και περαιτέρω εμβάθυνσης των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών».
Αναφορικά με την αξιοποίηση των 10 μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Καβάλα, Βόλος, Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη) ο υπουργός δήλωσε ότι «υπήρξε μία πρώτη επαφή με το ΤΑΙΠΕΔ και έχει ζητήσει να του παρουσιαστούν όλα τα πιθανά μοντέλα αξιοποίησης», ενώ τόνισε ότι αυτό θα γίνει μέσα στο Νοέμβριο και μέσα στο 2020 θα υπάρξουν εξελίξεις στον τομέα αυτό.
«Έχουμε μία κυβέρνηση η οποία στην πράξη πλέον αποδεικνύει ότι θέλει και επιθυμεί τις επενδύσεις. Καταφέραμε μέσα σε τρεις μήνες και εγκρίναμε το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά που υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζότανε κάποια χρόνια» ανέφερε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ναυτιλίας προσθέτοντας ότι «αυτό δείχνει αξιοπιστία και ό,τι λέμε προεκλογικά το κάνουμε πράξη μετεκλογικά».
Για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα είπε ότι «αύριο Παρασκευή 15 Νοεμβρίου θα υπάρξει μία συνολική εικόνα για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού», ενώ είπε ότι «αρχές Δεκεμβρίου θα προκηρυχθούν και νέες δρομολογιακές γραμμές».
Τέλος, ανακοίνωσε ότι «μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου θα είναι έτοιμο ένα νομοσχέδιο και θα τεθεί προς διαβούλευση, το οποίο θα περιλαμβάνει καινοτόμες και μεταρρυθμιστικές προτάσεις που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων του υπουργείου Ναυτιλίας σε λιμάνια, ακτοπλοΐα και Λιμενικό Σώμα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr