Η πρώτη εκδοχή του οδηγού εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2015. Η αναθεώρηση έχει λάβει υπόψιν σχόλια από πολλούς αναγνώστες, καθώς και νέες πρακτικές εμπειρίες που αποκτήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Έχει προστεθεί υλικό προκειμένου να περιγραφούν δοκίμως οι προφυλάξεις που πρέπει να παίρνονται κατά τα ταξίδια, ή για περιπτώσεις εντοπισμού υγροποίησης. Επιπροσθέτως, ορισμένοι τομείς έχουν ανανεωθεί, προκειμένου να περιλαμβάνουν τις τελευταίες εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένου του νέου DNV GL class notation BCLIQ.
“Η υγροποίηση φορτίου είναι το πρωταρχικό ζήτημα ασφάλειας για τα bulk carries” δηλώνει ο Morten Løvstad, Business Director για τα Bulk Carriers του DNV GL. “Tα τελευταία δέκα χρόνια, η υγροποίηση είχε ως αποτέλεσμα πάνω από εκατό ναυτικοί να χάσουν τη ζωή τους, γεγονός που αποδεικνύει πως υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει. Ο πρώτος οδηγός ήταν ευρέως αποδεκτός και με την αναθεώρηση και την επέκτασή του, καθώς επίσης και με το νέο BCLIQ class notation, ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να κρατήσουμε την προσοχή της βιομηχανίας επικεντρωμένη στο κρίσιμο αυτό θέμα της ασφάλειας.”
To BCLIQ notation, το οποίο κυκλοφόρησε το 2018, επιβεβαιώνει ότι ένα πλοίο είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να ελαχιστοποιεί εκδήλωση του φαινομένου των ‘ελεύθερων επιφανειών΄, όπως για παράδειγμα με την ύπαρξη μεγάλης χωρητικότητας πλευρικών δεξαμενών έρματος και με την δομική ενίσχυση των πλευρικών τοιχωμάτων των κυτών φορτίου, επιτρέποντας στο πλοίο να φέρει φορτία με περιεκτικότητα υγρασίας πάνω απο το μέγιστο επιτρεπτό βαθμό υγροποίησης (transportable moisture limit - TML). Το notation καταδεικνύει τη συμμόρφωση σύμφωνα με τις απαιτήσεις για τα SCCS (specially constructed cargo ships) του International Maritime Solid Bulk Cargoes (IMSBS) Code και βελτιώνει την ευελιξία στη φόρτωση του πλοίου, την αποδοτικότητα και την ασφάλεια. Υπάρχουν δύο εκδοχές του class notation: BCLIQ (Cat1) και BCLIQ (Cat2), τα οποία εμπίπτουν σε πλοία που μεταφέρουν φορτία που επανέρχονται σε στερεή μoρφή εφόσον έχουν υγροποιηθεί, όπως σιδηρομεταλλεύματα, καθώς και σε εκείνα τα πλοία που μεταφέρουν φορτία τα οποία παραμένουν σε υγρή μορφή, συμπεριλαμβανομένου του nickel ore, βωξίτη και άλλων παρόμοιων υλικών. Τα τελευταία υπάγονται σε αυστηρότερους κανονισμούς.
Μπορείτε να κατεβάσετε τον οδηγό εδώ
Επιμέλεια Κειμένου: Ελπίδα Χατζοπούλου, Business Development, Regional Office South East Europe, Middle East & Afrika – DNV GL Maritime
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr