Nέα πλοία στις ελληνικές θάλασσες δεν είναι εύκολο να έρθουν πριν από μία τριετία, το σύνολο της ακτοπλοϊκής αγοράς συμφωνεί πως χρειάζονται άμεσα βραχυπρόθεσμα μέτρα εκτόνωσης της πίεσης που δέχονται ώστε να μην εισέλθουν σε έναν νέο φαύλο κύκλο. Να σημειωθεί εδώ πως η ακτοπλοΐα δεν έχει ενισχυθεί από την αύξηση του τουρισμού στον βαθμό που μπορεί κάποιος να φαντάζεται, εξαιτίας του αυξανόμενου μεριδίου των αερομεταφορών στην κάλυψη των συγκοινωνιών με τα νησιά.
Τι προτείνουν οι ακτοπλόοι;
Κατ’ αρχάς, τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6% ώστε να είναι δυνατή η κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών εξόδων χωρίς να αυξηθεί το μεταφορικό κόστος. Δεύτερον, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως κάνουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που επίσης επιστρέφουν την παρακράτηση της φορολογίας των ναυτικών από τις εταιρείες. Τρίτον, την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την εισαγωγή της έννοιας της νησιωτικότητας στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ώστε να εξασφαλιστούν πόροι για τη χρηματοδότηση λιμενικών έργων, άγονων γραμμών και η κάλυψη μέρους έστω του κόστους για την προσαρμογή στους νέους κανονισμούς καυσίμων. Και, τέταρτον, την ίση κατανομή των κεφαλαίων που διατίθενται από εθνικούς πόρους στις θαλάσσιες συγκοινωνίες σε σχέση με τις χερσαίες.
ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr