Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό καθώς θα σήμαινε και τον οικονομικό μαρασμό του εμπορικού κόσμου της περιοχής. Μια ανησυχία που δεν συμμερίζονται οι άνθρωποι της Cosco, οι οποίοι μάλιστα κατέθεσαν συγκεκριμένη πρόταση για να μετριάσουν τις αντιδράσεις για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου (η πρόταση αφορούσε στην παραχώρηση χώρων στο mall σε επιχειρήσεις της περιοχής έναντι ανταγωνιστικού μισθώματος).
Πιο συγκεκριμένα, δεν εγκρίθηκε η ανέγερση του mall δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας, το ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία, η δημιουργία logιstic center στο Κερατσίνι, το πρότζεκτ για την εγκατάσταση synchrolift αλλά και η κατασκευή δύο χώρων στάθμευσης για οχήματα.
Υπενθυμίζουμε ότι συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco υποχρεωτικές και πρόσθετες ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές.
Στις υποχρεωτικές περιλαμβάνεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η επισκευή γερανογεφυρών στοιβασίας (έχει ολοκληρωθεί), η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια οδική διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών (έχει ολοκληρωθεί) η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων στο λιμάνι του Ηρακλέους, αλλά και η βελτίωση των δομών της ναυπηγοεπισκευής(δύο πλωτές δεξαμενές).
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αναμένονταν να προχωρήσει σε έγκριση των υποχρεωτικών επενδύσεων του λιμανιού, οι οποίες θα πρέπει να έχουν γίνει έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβασθεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.
Χθες το πρωί στην ακρόαση των εκπροσώπων των φορέων που τοποθετήθηκαν στο πρώτο μέρος είναι «όχι» στη δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι τύπου «mall», ενώ τέθηκε για ακόμα μία φορά η έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για κάθε έργο που θα γίνει και μπορεί να περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή του θορύβου, κ.ά.
Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης, γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε μελέτη σκοπιμότητας.
ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr