Όπως ανέδειξε ετήσια έρευνα του διεθνούς Οίκου Moore Stephens, το λειτουργικό κόστος των πλοίων κατέγραψε πέρυσι μείωση κατά 1,3%, σε σχέση με το 2016, με τη σημαντικότερη να αφορά στο λειτουργικό κόστος των dry bulk carriers (1,9%). Μείωση της τάξης του 1,7% και του 1,3% καταγράφηκε στο λειτουργικό κόστος των δεξαμενοπλοίων και των containerships, αντίστοιχα, πάντα κατά το περασμένο έτος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Moore Stephens, το χαμηλό λειτουργικό κόστος των πλοίων οφείλεται στη μείωση των ασφαλιστικών δαπανών και εισφορών και των προμηθειών, καθώς έχει παρατηρηθεί μείωση στον αριθμό των μεγάλων ναυτικών ατυχημάτων που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως.
Σε ό,τι αφορά τα crew expenses, μείωση κατά 0,5% καταγράφηκε στα δεξαμενόπλοια το 2017 σε σχέση με το 2016, σε σύγκριση με το 1,8% που είχε καταγραφεί το 2016. Τα crew expenses στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 0,6% το 2017 συγκριτικά με το 2016, παραμένοντας δηλαδή στα ίδια περίπου επίπεδα που ήταν και το 2016. Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από την άλλη πλευρά, τα crew expenses το περασμένο έτος δεν σημείωσαν καμία μεταβολη πέρυσι, συγκριτικά με την πτώση ύψους 1,1% που είχε καταγραφεί το 2016 σε σχέση με το 2015.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr