"Ένα νέο σύνολο λειτουργιών αισθητήρων, συνδεσιμότητας, ανάλυσης και ελέγχου στις θαλάσσιες τεχνολογίες θέτει τις βάσεις για απομακρυσμένες και αυτόνομες επιχειρήσεις ναυτιλίας", λέει ο Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV GL - Maritime. "Η αυξημένη αυτοματοποίηση, είτε υπό τη μορφή υποστήριξης αποφάσεων, απομακρυσμένης λειτουργίας είτε αυτονομίας, έχει τη δυνατότητα βελτίωσης της ασφάλειας, της αποδοτικότητας και των περιβαλλοντικών επιδόσεων της ναυτιλίας. Για να επιτύχει αυτό το δυναμικό, ο κλάδος χρειάζεται ένα ισχυρό σύνολο προτύπων που επιτρέπει νέα συστήματα να φτάσουν στην αγορά και να διασφαλίσουν ότι αυτές οι τεχνολογίες θα εφαρμοστούν με ασφάλεια ».
Η κατευθυντήρια γραμμή καλύπτει νέες επιχειρησιακές έννοιες που δεν εντάσσονται στους υπάρχοντες κανονισμούς και τεχνολογίες που ελέγχουν λειτουργίες που κανονικά θα εκτελούνται από τον άνθρωπο. Όσον αφορά τις νέες επιχειρησιακές έννοιες, η κατευθυντήρια γραμμή βοηθά όσους επιθυμούν να εφαρμόσουν νέες ιδέες με μια διαδικασία για την έγκριση από το κράτος σημαίας σύμφωνα με τις εναλλακτικές απαιτήσεις σχεδιασμού. Για τις νέες τεχνολογίες, οι προμηθευτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κατευθυντήρια γραμμή για να λάβουν έγκριση κατ 'αρχήν.
Η κατευθυντήρια γραμμή καλύπτει την πλοήγηση, τη μηχανική πλοίων, τα κέντρα τηλεχειρισμού και τις επικοινωνίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε δύο βασικούς τομείς που προκύπτουν από την αξιοποίηση αυτόνομων και απομακρυσμένων εννοιών σε συστήματα λογισμικού και επικοινωνιών: ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και δοκιμές λογισμικού. Τόσο η διαδικασία αξιολόγησης ιδεών όσο και η διαδικασία πιστοποίησης της τεχνολογίας περιλαμβάνουν πτυχές της ασφάλειας του κυβερνοχώρου στην ανάλυση κινδύνου. Όχι μόνο τα ίδια τα συστήματα, αλλά τα σχετικά συστατικά στοιχεία υποδομής και δικτύου, οι εξυπηρετητές, οι σταθμοί χειριστών και τα υπόλοιπα τελικά σημεία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ενσωματώνοντας, όπου είναι δυνατόν, πολλαπλά στρώματα άμυνας. Όσον αφορά το λογισμικό, η διασφάλιση της ποιότητας των συστημάτων που βασίζονται σε λογισμικό είναι απαραίτητη και πρέπει να χρησιμοποιηθούν καλά καθιερωμένες διαδικασίες ανάπτυξης και μια πολύπλευρη στρατηγική δοκιμής τελικών προϊόντων για την ασφαλή λειτουργία.
"Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα στη διαδικασία για την πλήρη υλοποίηση αυτών των τεχνολογιών", λέει ο Knut Ørbeck-Nilssen. "Αλλά συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε εμπειρία από διάφορα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε ορισμένους τομείς, όπως τα συστήματα πλοήγησης και οι λειτουργίες μηχανικής, μπορούμε ήδη να προσφέρουμε τεχνική καθοδήγηση με βάση τους ισχύοντες κανόνες και θα κάνουμε το ίδιο στους νέους οδηγούς και κανόνες που θα ακολουθήσουν ".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr