Είναι επιπρόσθετα ενδεικτικό το γεγονός ότι το 83% των νεότευκτων containerships, που παραδόθηκαν το 2018, είναι χωρητικότητας άνω των 10.000 ΤEUs, γεγονός που μαρτυρά ότι οι πλοιοκτήτες έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Από την άλλη, το 37% της αύξησης του όγκου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφορά μικρές αποστάσεις (πχ intra-Asia μεταφορές).
Η BIMCO αναφέρει παράλληλα στην έκθεσή της ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη αντικατοπτρίζεται και από τις εισαχθείσες ποσότητες εμπορευματοκιβωτίων για το 2018, οι οποίες στην Ευρώπη παρουσίασαν αύξηση 4,1% (+646,000 TEUs). Ωστόσο όπως τονίζεται, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η πλειονότητα της αύξησης αυτής αφορά μεσαίων αποστάσεων μεταφορές όπως για παράδειγμα από την Βόρεια και Νότια Αμερική, την ινδική υποήπειρο και την Μέση Ανατολή προς άλλες χώρες, οι οποίες εξυπηρετούνται από πλοία χωρητικότητας μικρότερης των 10.000 TEUs.
Όσον αφορά την ναυλαγορά, μετά από τέσσερις «έντονους» μήνες, κατά τους οποίους οι χρονοναυλώσεις 6-12 μηνών ανήλθαν τον περασμένο Ιούνιο σε υψηλά τριών ετών, το ενδιαφέρον φαίνεται να έχει ατονήσει. Συγκεκριμένα, τα ναύλα για ένα 6.500 ΤΕUs containership μειώθηκαν από $19.000 ημερησίως στις 22 Ιουνίου στα $14.500 ημερησίως στις 10 Αυγούστου (-24%), όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.
Τέλος στην έκθεση αναφέρεται ότι η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των containerships αυξάνεται ραγδαία ώστε να προσαρμοστεί στην αύξηση της ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ναυπηγεία έχουν παραδώσει στο διάστημα αυτό νεότευκτα συνολικής χωρητικότητας 947.000 TEUs, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της BIMCO. Αυτό ωστόσο που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως τις αρχές Αυγούστου πλοία χωρητικότητας μόνο 36.833 TEUs εστάλησαν προς διάλυση, ενώ κατά το β’ τρίμηνο του έτους πέντε containerships (9.608 ΤΕUs) διαλύθηκαν, αριθμός ο οποίος αποτελεί τον μικρότερο των τελευταίων δέκα ετών.
Όσον αφορά την μέση ηλικία των πλοίων προς διάλυση, αυτή ανήλθε στα 24 έτη όταν το 2017 κινήθηκε στα 21 έτη. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται ο αριθμός των πλοίων προς παράδοση καθώς και αυτός των containerships που οδηγήθηκαν για διάλυση αλλά και οι εκτιμήσεις για τα προσεχή έτη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr