Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην εν λόγω έρευνα, η ποιότητα, το μέγεθος και η διαφοροποίηση των assets τους θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία των ναυτιλιακών εταιρειών στο εγγύς μέλλον, ενώ τα κόστη τον κλάδο αυξάνονται, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται ολοένα και αυστηρότεροι και το κλίμα γύρω από το διεθνές εμπόριο διαρκώς επιδεινώνεται.
Μόνη εξαίρεση αποτελεί ο κλάδος των containerships, καθώς όπως εκτιμά ο Οίκος οι εταιρείες με τους μεγαλύτερους στόλους και τα πιο αποδοτικά πλοία θα καταγράψουν κέρδη για το 2018.
Από την άλλη, μία από τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες είναι η τιμή του πετρελαίου, καθώς η Scope εκτιμά ότι οι τιμές καυσίμων θα αυξηθούν κατά 25% φέτος σε σύγκριση με το 2017, συρρικνώνοντας τα περιθώρια κέρδους παρά την αναμενόμενη ισχυρή οικονομική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο.
Παράλληλα αναλυτές του Οίκου τονίζουν ότι η ανακύκλωση πλοίων κατά το β’ εξάμηνο του 2018 και το 2019 θα πρέπει να επιταχυνθούν και η επιτάχυνση αυτή είναι εφικτό να επιτευχθεί ελέω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών για τις αέριες εκπομπές θείου από τα πλοία και της αύξησης των απαιτήσεων για την εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία. Οι απαιτήσεις αυτές θα ενθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν σε νεότευκτα πλοία και να ανακυκλώσουν τα παλαιότερα.
Τέλος ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος θα εξακολουθεί να «πονοκεφαλιάζει» τους πλοιοκτήτες διεθνώς και το προσεχές διάστημα, καθώς οι εμπορικές κυρώσεις ανάμεσα στις σημαντικότερες οικονομίες του κόσμου θα επιδράσουν αρνητικά στον όγκο των δια θαλάσσης εμπορικών ροών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr