Οι παραγγελίες πλοίων στην αγορά ξηρού φορτίου αλλά και LNG υπήρξαν ελαφρώς υψηλότερες, καθώς όπως τονίζει η VesselsValue στις συγκεκριμένες αγορές τα κέρδη κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα. Αντιθέτως, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα κέρδη εμφανίστηκαν χαμηλότερα κατά την ίδια περίοδο συμπαρασύροντας με αυτόν τον τρόπο και τις παραγγελίες νεότευκτων. Ενδεικτικά τα παραπάνω παρουσιάζονται στο γράφημα πιο κάτω:
Παράλληλα σημαντικό ρόλο στην μειωμένη δραστηριότητα γύρω από τα νεότευκτα έπαιξαν και τα ναυπηγεία, καθώς οι υψηλές τιμές χάλυβα, το συρρικνωμένο εργατικό δυναμικό τους, ειδικά στην Κορέα και στην Κίνα και η απροθυμία των πιστωτών των ναυπηγείων να εκτεθούν σε χαμηλότερα περιθώρια κέρδους συνέβαλαν στο να μειωθεί το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για νέες παραγγελίες.
Ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος αναφέρεται από τη VesselsValue ως μια επιπρόσθετη αιτία για τις μειωμένες παραγγελίες πλοίων ιδιαίτερα στις αγορές ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οι οποίες επηρεάζονται άμεσα από τις υψηλότερες τιμές καταναλωτικών αγαθών που προκύπτουν από τους δασμούς εισαγωγών των προϊόντων αυτών.
Τέλος, είναι σημαντικό ότι το κλίμα φαίνεται να αντιστρέφεται σταδιακά γύρω από τα νεότευκτα γεγονός που μας υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά την κυκλικότητα που χαρακτηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά ενδεχομένως δώσει και την απαραίτητη ώθηση στις παραγγελίες εφεξής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr