Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018 οι θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων ήταν αυξημένες συγκριτικά με πέρυσι. Μείωση ωστόσο περίπου 11% καταγράφηκε στις δια θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλευμάτων.
Αναφορικά με το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, η χωρητικότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 10,2 εκατ. τόνους, συγκριτικά με πέρυσι.
Το 44% των νεότευκτων dry bulk carriers των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2018 εντάχθηκε στον στόλο των Capesizes, ενώ τα 27 από τα συνολικά 114 νεοναυπηγηθέντα πλοία ήταν κατηγορίας Handysize, με χωρητικότητα μικρότερη των 40.000 τόνων.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της BIMCO, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2018 εστάλησαν προς ανακύκλωση πλοία συνολικής χωρητικότητας μόλις 1,7 εκατ. τόνων, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 37% στο ρυθμό ανακύκλωσης συγκριτικά με τις ανακυκλώσεις dry bulk carriers πέρυσι.
Ωστόσο, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι παραγγελίες για νέα dry bulk carriers το πρώτο τετράμηνο του έτους αφορούσαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατ. τόνων.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η αγορά των dry bulk carriers στην παρούσα περίοδο δεν «αντέχει» άλλες ναυπηγήσεις πλοίων καθώς βρίσκεται σε μια πορεία προς την επιθυμητή ισορροπία.
Αναφορικά με το μέλλον προβλέπεται αύξηση κατά 2% στην παγκόσμια ζήτηση για dry bulk carriers και η BIMCO προειδοποιεί ότι είναι ανεκτή μία αύξηση κατά 1,5- 2% στην προσφορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να μην διαταραχθεί η πορεία των ναύλων στη συγκεκριμένη αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr