O κ. Bενιάμης δεν συμμετείχε στο πάνελ που διεξήχθη αμέσως μετά με κύριους ομιλητές τoν Δρ. Ιωάννη Κούστα, τον κ. Γεώργιο Μακρυμίχαλο, την κα Ιωάννα Προκοπίου και τον κ. Γιάννη Παλαιολόγο, αλλά χαιρέτισε την εκδήλωση, δίνοντας έμφαση με αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση της δημοσίας εικόνας της ναυτιλίας, ιδιαίτερα προς τη νέα γενιά.
Κατά την ομιλία του ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στα κυριότερα χαρακτηριστικά της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας, η οποία παρ’ όλες τις ανακατατάξεις που συντελούνται στο παγκόσμιο γίγνεσθαι εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως, καθιστώντας την Ελλάδα μια ναυτιλιακή υπερδύναμη, με όλα τα στρατηγικά και οικονομικά οφέλη που αυτό συνεπάγεται.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε, μάλιστα, κατά την ομιλία του πως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη πλοιοκτησίας στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας- Πειραιά. «Πρόκειται κυρίως για μικρομεσαίες εταιρείες αλλά και ναυτιλιακές επιχειρήσεις- κολοσσούς που όμως έχουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους προσωποπαγή χαρακτήρα και οικογενειακή φυσιογνωμία», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η ελληνική ναυτιλία
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, ο ελληνικός εμπορικός στόλος αποτελείται από 4.746 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1000 τόνων), με το συνολικό dwt να αγγίζει τους 365,45 εκ. τόνους, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 50% του ευρωπαϊκού. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον κ. Βενιάμη «η ναυτιλία καθίσταται ο μόνος πυλώνας επιχειρηματικής δραστηριότητας όπου οι Έλληνες κάνουν πρωταθλητισμό». Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΕΕΕ ανάφερε πως η ελληνόκτητη ναυτιλία διαθέτει το μεγαλύτερο cross- trading στόλο στον κόσμο, καθώς το 98,5% της χωρητικότητας του υπό- ελληνικής ιδιοκτησίας εμπορικού στόλου μεταφέρει προϊόντα μεταξύ τρίτων χωρών, χάρη στης υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρει.
Η κοινωνική προσφορά του ελληνικού εφοπλισμού
Ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στην κοινωνική προσφορά του ελληνικού εφοπλισμού, ο οποίος συνεισέφερε 136 δις ευρώ στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών για τα έτη 2007 έως 2016, με τη συνολική προσφορά της εμπορικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας να αγγίζει το 7%, τονίζοντας πως την ίδια στιγμή η ελληνική ναυτιλία προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας. Όπως, μάλιστα, επεσήμανε, η διαχρονική προσφορά της εφοπλιστικής οικογένειας στη γενέτειρά της, τόσο σε ιδιωτικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο, οδήγησε με πρωτοβουλία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών στην ίδρυση της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, τον Απρίλιο του 2016. Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ αποτελεί το επίσημο όχημα της ναυτιλιακής κοινότητας για την υλοποίηση έργων κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωφελών δράσεων μεγάλης εμβέλειας.
Ο ανθρώπινος παράγοντας στη ναυτιλία
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, ο ανθρώπινος παράγοντας αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, διαθέτοντας την τεχνογνωσία και εξειδίκευση που απαιτείται για τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας των Ελλήνων στη θάλασσα. Η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων, η ανάπτυξη και καταξίωση του ανθρωπίνου δυναμικού της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και η προσέλκυση ικανών και καταλληλά εκπαιδευμένων νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αποτελούν προτεραιότητες της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, όπως επεσήμανε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr