Βασικός λόγος στον οποίο που φαίνεται να οφείλονται αυτές οι αλλαγές είναι η αναγνώριση του δυναμικού αυτών των αγορών και η προθυμία να αναπτυχθούν σχετικά μεγαλύτερα σκάφη 8.000-9.000 teu στις γραμμέςΚίνας-Ινδίας.
«Συνολικά η αγορά Intra-Asia αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% το 2018. Ειδικότερα, οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι πιθανό να δουν έντονη ανάπτυξη του εμπορίου, ενώ το εμπόριο μεταξύ Κίνας και Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί ακολουθώντας την οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας. Η APL (American President Lines Ltd) θα συνεχίσει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς για να προσφέρει συναρπαστικές λύσεις και υπηρεσίες», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.
Οι εταίροι στην Ocean Alliance*, η Overseas Container Line Orient (OOCL) και η APL, είναι μεταξύ των πρώτων που ξεκίνησαν. Η OOCL ανακοίνωσε την εισαγωγή της Far East Chennai Service 2 (FCS2) από το τέλος Ιανουαρίου του 2018, για να επεκτείνει το τρέχον χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών της, ενισχύοντας το δίκτυο της Ινδίας. Το FCS2 προσφέρει άμεσες υπηρεσίες από την Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία στη Νοτιοανατολική Ινδία και μαζί με την πρόσφατα δρομολογημένη υπηρεσία FCS, το OOCL είναι πλέον σε θέση να προσφέρει δύο εβδομαδιαία δρομολόγια με πληρέστερη κάλυψη μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ινδίας. Ενώ η APL ανακοίνωσε επίσης αναβαθμίσεις στο δίκτυο China-Subcontinent.
«Το 2017 η APL προσέφερε 38 υπηρεσίες ως μέρος της Ocean Alliance, ενώ εισήγαγε 14 νέες υπηρεσίες APL και ενίσχυσε 14 από τις υφιστάμενες», τόνισε ο εκπρόσωπος της APL. Προσθέτοντας, ότι οι υπηρεσίες εισήχθησαν για να ενισχύσουν το παγκόσμιο δίκτυο της γραμμής, ιδιαίτερα τις βασικές εμπορικές διαδρομές intra-Asia, καθώς και να ενισχύσουν την παρουσία της στη Μέση Ανατολή και τις ινδικές περιοχές ενώ παράλληλα αναζητούνται ευκαιρίες ανάπτυξης διατλαντικά και στην Ωκεανία.
Οι γραμμές βλέπουν σαφώς ότι υπάρχουν δυνατότητες στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας, παρόλο που είναι αξιοσημείωτα δυναμική και δύσκολο να αποδώσει κέρδη. Η γραμμή Intra-Asia MCC Transport της Maersk ξεκίνησε μια άμεση υπηρεσία Κίνας-Βιετνάμ τον Δεκέμβριο, υποσχόμενη ταχύτερους χρόνους διέλευσης και πιο άμεση εξυπηρέτηση.
«Το Βιετνάμ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας στη Νοτιοανατολική Ασία και το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της MCC Naresh Potty, σε πρόσφατο δελτίο τύπου. Η MCC αρνήθηκε να επεξηγήσει περαιτέρω τις σκέψεις της σχετικά με την αγορά της Intra-Asia. Ας σημειωθεί ότι η MCC Transport είναι μια περιφερειακή εξειδικευμένη εταιρεία όλων των φορτίων εμπορευματοκιβωτίων εντός της Ασίας για τον όμιλο Maersk, πέρα από την παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας για ένα ευρύ φάσμα περιφερειακών και παγκόσμιων ναυτιλιακών γραμμών.
Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις, η APL δήλωσε ότι το ναυτιλιακό δίκτυο της Νοτιοανατολικής Ασίας αλλάζει διαρκώς. Ειδικότερα, η αγορά μικρών αποστάσεων εντός της Ασίας κινείται γρήγορα με συγκριτικά χαμηλότερους φραγμούς εισόδου ή εξόδου σε σύγκριση με τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Ωστόσο, η APL αναγνώρισε επίσης τις δυνατότητες της περιοχής. «Μεταξύ των κινητήριων δυνάμεων της αλλαγής περιλαμβάνονται η επέκταση του εμπορίου μεταξύ Κίνας και Νοτιοανατολικής Ασίας, η βελτίωση των τερματικών σταθμών για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και η διαθεσιμότητα του tonnage», δήλωσε ο εκπρόσωπος. Έτσι, η APL ξεκίνησε το έτος με την ανακοίνωση μιας νέας υπηρεσίας Κίνας Νοτιοανατολικής Ασίας (CSE) που συστάθηκε για να καλύψει αυτή τη ζήτηση. «Το 2018, θα συσταθούν περισσότερες υπηρεσίες της APL για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της αγοράς και να αναπτύξουν περαιτέρω το δίκτυο υπηρεσιών μας» πρόσθεσε.
Άλλες περιπλοκές της αγοράς της Νοτιοανατολικής Ασίας ειδικότερα περιλαμβάνουν την απόφαση για το καλύτερο μέγεθος σκάφους που θα χρησιμοποιηθεί, καθώς και το δυναμισμό στα θέματα καμποτάζ. «Για καλύτερη αποτελεσματικότητα, η APL διαθέτει μεγαλύτερα πλοία για υπηρεσίες μακρών αποστάσεων και μικρότερα πλοία για υπηρεσίες shortsea στην Ασία», είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι στις δύο υπηρεσίες Κίνας-Ινδίας χρησιμοποιούνται πλοία με ονομαστική χωρητικότητα μεταξύ 8.500 και 9.300 teu. «Με άριστο μέγεθος για τη διαδρομή, επιτύχαμε οικονομίες κλίμακας και χαμηλότερο κόστος υποδοχής», σημείωσε.
Σημειώνοντας τους αυστηρούς κανόνες καμποτάζ της Ινδίας και την πρόσφατα απελευθερωμένη εσωτερική ναυτιλιακή αγορά της Μαλαισίας, η APL δήλωσε: «Παρακολουθούμε προσεκτικά τις ρυθμιστικές αλλαγές σε όλες τις αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Μαλαισίας, όπου οι κανόνες μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Μαλαισίας χαλάρωσαν πρόσφατα. Εκτός από τους κανονισμούς, θα εξετάσουμε τις γραμμές μας για τις αντίστοιχες αγορές, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της αγοράς και την εμπορική βιωσιμότητα.»
Όσον αφορά στην ινδική αγορά δήλωσε: «Αν η Ινδία ελευθερώσει την αγορά των ενδομεταφορών, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πώς οι μεταφορείς θα μπορούσαν να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν την αγορά για να λειτουργήσουν ως εναλλακτικοί εφεδρικοί κόμβοι σε άλλα λιμάνια της Ινδίας, όπου τα μεγάλα δεξαμενόπλοια δεν πηγαίνουν». Η APL αναμένει ότι οι αγορές της νότιας Ασίας, όπως η Ινδία, θα συνεχίσουν την υγιή ανάπτυξή τους και αυτό είναι καλός οιωνός για τις υπηρεσίες που εισάγονται στην αγορά.
Ο εκπρόσωπος της APL πρόσθεσε ότι μπορεί να αναμένεται «συνεχής ισχυρή ανάπτυξη του διαδρόμου Βορειοανατολικής -Νοτιοανατολικής Ασίας, δεδομένης της αύξησης των εμπορικών δεσμών μεταξύ των δύο περιοχών, καθώς και της υγιούς οικονομικής ανάπτυξης των χωρών στην αγορά shortsea εντός της Ασίας. Είναι προφανές ότι αυτές οι συνθήκες της αγοράς προσφέρουν ευκαιρίες για την ανάπτυξη της αγοράς.
*Η Ocean Alliance περιλαμβάνει τις εταιρείες CMA CGM, COSCO, OOCL, APL και Evergreen (η APL ανήκει πλέον στο CMA CGM).
Πόνος Τσαγκαράκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr