Ειδικότερα, για τους αέριους ρύπους, η ΕΕΕ, όπως είπε ο κ. Βενιάμης, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, με κατάλληλους χειρισμούς και σε συνεργασία με το International Chamber of Shipping (ICS), αντιμετώπισε με επιτυχία το θέμα της διαμόρφωσης ενός «οδικού χάρτη» για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Το χρονοδιάγραμμά του προβλέπει την υιοθέτηση εντός του 2018 μιας αρχικής Στρατηγικής με ενδεχόμενα μέτρα, από τα οποία θα επιλεγούν εκείνα που θα κριθούν κατάλληλα έπειτα από λεπτομερή εξέταση των επιπτώσεών τους, ώστε η Στρατηγική να οριστικοποιηθεί το 2023.
Παράλληλα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ένωση ηγήθηκε της προσπάθειας μαζί με άλλες ευρωπαϊκές εφοπλιστικές ενώσεις, μέλη της European Community Shipowners’ Associations (ECSA), που οδήγησε στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ) και Συμβουλίου της Ε.Ε., με τη συμμετοχή και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λόγω της οποίας αποφεύχθηκε η ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων, αφήνοντας στον ΙΜΟ τον ηγετικό ρόλο για τη ρύθμιση του θέματος.
Αναφορικά με τη θέση σε ισχύ της Διεθνούς Σύμβασης Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος, την «Ballast Water Management Convention» και την έγκριση από τον ΙΜΟ του χρονοδιαγράμματος για την εγκατάσταση του εξοπλισμού διαχείρισης θαλασσίου έρματος στα ποντοπόρα πλοία, με προτροπή της ΕΕΕ το υπουργείο επίσπευσε την κύρωση της σύμβασης, της οποίας η εφαρμογή άρχισε για τη χώρα μας από 8.9.2017.
Παράλληλα, επιδίωξε, πριν από την κύρωση, και πέτυχε την αποσύνδεση της έκδοσης του πιστοποιητικού International Oil Pollution Prevention (IOPPC) από τα λοιπά πιστοποιητικά του πλοίου. Οι αποφάσεις αυτές του υπουργείου παρείχαν τη μέγιστη δυνατή ευελιξία για τη συμμόρφωση των υπαρχόντων πλοίων. Σε κάθε περίπτωση, στο στάδιο εφαρμογής της που βρισκόμαστε τώρα, θα πρέπει να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις σε σχέση με την τεχνολογία που θα επιλεγεί, με έμφαση στα πλοία μας που προσεγγίζουν σε λιμάνια των ΗΠΑ, τόνισε ο κ. Βενιάμης.
Επίσης, με αφορμή την ανάδειξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του έτους 2017 ως έτους της Ναυτιλίας, η ΕΕΕ συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση των θέσεων και προτεραιοτήτων του ευρωπαϊκού εφοπλισμού για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, την ευρωπαϊκή εξωτερική ναυτιλιακή πολιτική και την προαγωγή της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (Short Sea Shipping).
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδος Ναυτιλίας (τον Μάρτιο του 2017) συνδιοργάνωσε μαζί με άλλες ευρωπαϊκές εφοπλιστικές ενώσεις Ημερίδα αφιερωμένη στο Short Sea Shipping, ενώ σε συνεργασία με την ECSA πραγματοποιήθηκε παρουσίαση από τους Clarkson για το «modus operandi», το μέγεθος και τη σημασία του «tramp shipping», στο οποίο κατεξοχήν δραστηριοποιείται η ελληνόκτητη ναυτιλία. Τέλος, λόγω της διαρκούς μεταβολής του διεθνούς περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται ως «cross trader» η ελληνική ναυτιλία, υπήρξε στενή παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων που αφορούν την εμπορική και ναυτιλιακή πολιτική των ΗΠΑ, των διαπραγματεύσεων για τη σύναψη Συμφωνιών Ελεύθερων Συναλλαγών, της πορείας των διαπραγματεύσεων για το Brexit, αλλά και των νομοθετικών εξελίξεων σε άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Νότια Αμερική και η Αφρική.
Παράλληλα, η ΕΕΕ συνέχισε την ενεργή παρακολούθηση των θεμάτων των P&I Clubs, της Rightship, καθώς και τις τακτικές συναντήσεις με τον International Association of Classification Societies (IACS) και τους νηογνώμονες-μέλη του και κυρίως με το επονομαζόμενο LAN, δηλαδή τους τρεις μεγάλους νηογνώμονες, Lloyd’s Register (LR), American Bureau of Shipping (ABS) και Det Norske Veritas / Germanischer Lloyd (DNV / GL), στο οποίο έχει ενταχθεί πια και ο Class NK (Nippon Kaiji Kyokai).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr