Το 2017 αντιπροσώπευε τη χαμηλότερη αξία των Αρχικών Δημόσιων Προσφορών (IPO) τα τελευταία 11 χρόνια, με μόνο ένα να έχει αξία 91 εκατομμυρίων δολαρίων (Σχήμα). Ίσως, πιο περίεργο, ήταν η δραματική μείωση του παραδοσιακού τραπεζικού χρέους που καταγράφηκε στις καταγεγραμμένες ναυτιλιακές προσφορές πέρυσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταρτίστηκαν από τη Βάση Δεδομένων για τα ναυτικά χρήματα, τα τραπεζικά δάνεια ανήλθαν σε 7,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, ενώ οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, κυρίως από τις αγορές της Ασίας, πρόσθεσαν 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση στην αγορά. Αναμένουμε οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης να συνεχίσουν να παραμένουν ενεργές και να λαμβάνουν μερίδιο αγοράς από άλλες πηγές δανεισμού.
Επίσης, το 2017, οι αγορές δεξαμενόπλοιων είδαν την ενοποίηση, σαν προ-ιδέα ή αυτό που πρόκειται να έρθει φέτος. Ο Euronav συγχωνεύθηκε, αλλά εξαγόρασε πραγματικά την Gener8 σε συμφωνία συνολικού ύψους 493 εκατομμυρίων δολαρίων, 35% έναντι της προηγούμενης τιμής κλεισίματος της Gener8. Οι μέτοχοι της Euronav θα διατηρούν το 72% της συνδυασμένης οντότητας. Ένα δευτερεύον τμήμα της συμφωνίας ήταν η άμεση απόκτηση VLCC 5x 2016 και 1x2015 από την Euronav από την International Seaways, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης πιστωτικής διευκόλυνσης ύψους 311 εκατ. Δολαρίων.
Δύο πρόσθετες συμφωνίες το περασμένο έτος ήταν η απόκτηση των πλοίων μεταφοράς Navig8 από τη Scorpio Tankers, με την προσθήκη 27 στόλων μεγάλης εμβέλειας στο στόλο του Σκορπιού σε συμφωνία ύψους 273,2 εκατομμυρίων δολαρίων και την επανασύνδεση του TIL με την Teekay.
Π.Τ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr