Και οι δύο πλευρές, μάλιστα, σημειώνουν το πολύ καλό επίπεδο συνεργασίας κι εκφράζουν τη αισιοδοξία τους για την πορεία των διαπραγματεύσεων ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το καθεστώς φορολόγησης της ελληνικής ναυτιλίας.
Σημειώνεται ότι όπως προβλέπει το τελευταίο μνημόνιο, το Μάρτη του 2018 θα πρέπει να έχει συμφωνηθεί, στη βάση των παρατηρήσεων της αρμοδίας Επιτρόπου Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Margrethe Vestager, το νέο πλαίσιο φορολόγησης του Ελληνικού εφοπλισμού.
«Όλα καλά» τόνισε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης μετά το πέρας της συνάντησης, τονίζοντας ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει την δυναμική αναπτυξιακή της πορεία. Αντίστοιχα, όπως αναφέρουν στελέχη του Υπ. Οικονομικών, η πορεία συνεργασίας με την ΕΕ είναι σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο. «Όλα καλά» επανέλαβε στέλεχος του Υπ. Οικονομικών σε σχέση με την πορεία των διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν.
Στα θέματα που εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκαταλέγεται κυρίως αυτό της φορολόγησης των μερισμάτων των ναυτιλιακών εταιριών. Βέβαια το όλο θέμα της φορολόγησης της Ελληνικής ναυτιλίας έχει τεθεί από την αρχή των μνημονίων αλλά κι από κορυφαίους παράγοντες της Ευρωζώνης, όπως π.χ. τον νυν Πρόεδρο της Γερμανικής βουλής Β. Σόιμπλε. Εγχώριοι ναυτιλιακοί παράγοντες βλέπουν σκοπιμότητες πίσω από αυτές τις κινήσεις, που έχουν κύρια να κάνουν με την υπονόμευση της ηγετικής θέσης που έχει ο κλάδος σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίες οι καυστικές δηλώσεις κατά καιρούς του Θ. Βενιάμης για την επίθεση που δέχεται ο ελληνικός εφοπλισμός, κάτι που και η Ελληνική κυβέρνηση έχει συμμεριστεί.
Πάντως η έρευνα της Επιτροπής αναμένεται άμεσα να καταλήξει σε παρατηρήσεις για το ελληνικό σύστημα φορολογίας της ναυτιλίας. Εφόσον δεν υπάρξουν επισημάνσεις τότε θα συνεχιστεί το ίδιο καθεστώς. Σε κάθε περίπτωση η εθνική γραμμή είναι σταθερή και έχει υποστηριχθεί επανειλημμένα από την Ελληνική κυβέρνηση στις Βρυξέλλες. Πιο συγκεκριμένα έχει τονιστεί ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ασχολείται χωρίς λόγο με το θέμα καθώς δεν έχει γίνει κάποια καταγγελία από άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. Επίσης σημειώνεται ότι αν το ελληνικό φορολογικό σύστημα ήταν πιο ανταγωνιστικό από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά, τότε θα υπήρχε μία κίνηση Ευρωπαίων εφοπλιστών προς την Ελλάδα. Όμως κάτι τέτοιο δεν παρατηρείται, αλλά αντιθέτως ο πραγματικός ανταγωνισμός όχι μόνο για την ελληνική αλλά για το σύνολο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έρχεται από τις ασιατικές ναυτιλιακές δυνάμεις και από εκεί κινδυνεύει η ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr