Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, βελτιωμένοι παρουσιάζονται οι ναύλοι και στα μικρότερου μεγέθους πλοία, ιδιαίτερα σε όσα έχουν ναυπηγηθεί μετά τον Αύγουστο του 2017. Επίσης, για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2014 οι ναύλοι στα Handysize έχουν αγγίξει τα $9.000/ημέρα.
Η ζήτηση για ξηρό φορτίο συνεχίζει να τροφοδοτείται από την Κίνα, καθώς οι εισαγωγές της χώρας σε άνθρακα κατά τη διάρκεια των εννέα πρώτων μηνών του 2017 αυξήθηκαν κατά 18,7%, σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι εισαγωγές της χώρας σε σιδηρομετάλλευμα αυξήθηκαν κατά 6,9%.
Ωστόσο, μειωμένη προβλέπεται η συνολική ζήτηση για ξηρά φορτία το πρώτο εξάμηνο του 2018, σε σχέση με το τέταρτο εξάμηνο του 2017.
Σε όρους προσφοράς, ο ρυθμός ναυπήγησης νέων bulk carriers έχει μειωθεί, όπως και ο ρυθμός ανακύκλωσης αυτών. Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους παραδόθηκαν bulk carriers συνολικής χωρητικότητας 18 εκατ. dwt, ενώ την ίδια περίοδο εστάλησαν προς ανακύκλωση πλοία συνολικής χωρητικότητας 8,5 εκατ. dwt. Το τρίτο εξάμηνο του 2017 παραδόθηκαν bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας μόλις 6 εκατ. dwt και εστάλησαν προς ανακύκλωση πλοία συνολικής χωρητικότητας 3,6 εκατ. DWT.
Για τους εννέα πρώτους μήνες του 2017, ο στόλος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 2,7%, το υψηλότερο ποσοστό των τριών τελευταίων ετών, ενώ μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους αναμένεται πως η αύξηση του στόλου θα είναι της τάξεως του 3,1% (16 εκατ. dwt).
Αναφορικά με το άμεσο μέλλον, η ανάπτυξη του στόλου των χύδην ξηρών φορτίων αναμένεται αρκετά μειωμένη. Αναλυτές της BIMCO προβλέπουν για το 2018 αύξηση μικρότερη της τάξεως του 1%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr