Πιο αναλυτικά, τα κόστη επισκευών και συντήρησης ενός πλοίου αναμένεται να καταγράψουν αύξηση ύψους 2% τόσο για το 2017 όσο και για το 2018, ενώ οι δαπάνες για τον δεξαμενισμό (dry docking) των πλοίων προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,7% και 1,8% το 2017 και το 2018, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τα crew expenses, αύξηση της τάξεως του 3,4% προβλέπεται για τα δύο επόμενα έτη.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,9% το 2017 και 2,4% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,1% και του 2,7%, το 2017 και το 2018, αντίστοιχα.
Ένα μεγάλο μέρος των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες αναφορικά με τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους και στους διεθνείς κανονισμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή της Σύμβασης του Ballast Water Management και το πολύ υψηλό κόστος που επωμίζονται οι πλοιοκτήτες από την εγκατάσταση των συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία τους.
Επιπλέον, ένα μέρος των ερωτηθέντων τόνισε ότι όσες ναυτιλιακές εταιρείες διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών φορτίων και φυσικού αερίου θα έχουν να επωμιστούν υψηλότερα κόστη τα επόμενα έτη λόγω του εξειδικευμένου προσωπικού που θα απαιτείται να προσλάβουν και να ναυτολογήσουν.
Να σημειωθεί ότι τα πέντε τελευταία έτη καταγραφόταν πτώση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για το περασμένο έτος τα κόστη λειτουργίας των δεξαμενόπλοιων σημείωσαν μείωση 1,7%, σε σχέση με το 2015, ενώ παρόμοια μείωση υπέστησαν και τα έξοδα για τη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (1,9%). Μικρότερη πτώση (-0,6%) σημειώθηκε στα έξοδα για τη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr