Αυτήν την τάση γιγάντωσης της αγοράς κρουαζιέρας καταδεικνύουν και οι αριθμοί. Έως το 2025 εκτιμάται πως θα προστεθούν στην αγορά 250.000 καμπίνες, ενισχύοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα κατά 40% ίσως και περισσότερο εάν αυξηθούν εν τω μεταξύ οι παραγγελίες. Σύμφωνα με την Zeit online έως το 2022 οι επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται να αγγίξουν τους 30 εκατ., για να φτάσουν τα 35 εκατ. το 2026 και τα 40 εκατ. το 2030. Και με δεδομένο πως παγκοσμίως, όπως είχε τονίσει ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises στο πλαίσιο του Seatrade Europe, «υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο 1,3 δις τουρίστες», τότε προκύπτει πως η κρουαζιέρα έχει λαμπρό μέλλον.
Ωστόσο αρκετές πόλεις-λιμάνια αρχίζουν να αντιμετωπίζουν επιφυλακτικά την γιγάντωση που παρατηρείται στην κρουαζιέρα, παρά την σημαντική ενίσχυση που προσφέρεται στις τοπικές οικονομίες, ενώ αναπτύσσεται και o αποκαλούμενος «τουριστοφόβος». Στην Βαρκελώνη ή στην Βενετία, για παράδειγμα, υπήρξαν ακόμα και διαδηλώσεις εναντίον των τουριστών, τους οποίους οι ντόπιοι θεωρούν υπεύθυνους για την αλλοίωση της καθημερινότητάς τους.
Για την αγορά κρουαζιέρας το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με συνεργασία και διάλογο, αλλά σαφώς απαιτείται βελτίωση και εκσυγχρονισμός των υποδομών των λιμένων αλλά και των μεταφορών όπως και των ξενοδοχείων και της εστίασης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr