Ο επικεφαλής της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης, κατά την παρουσίαση της μελέτης, τόνισε ότι όλα αυτά τα χρόνια η ακτοπλοΐα αποτελεί τον βασικό παράγοντα συνοχής του ελληνικού κράτους καθώς τα πλοία κάθε χρόνο εκτελούν 40.000 χιλιάδες δρομολόγια μεταφέροντας 46 εκατομμύρια επιβάτες και 10 με 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, συνδέοντας 100 νησιά με τα νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία της ΕΕ.
Επισήμανε την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού του ακτοπλοϊκού δικτύου, προσθέτοντας ότι «η ακτοπλοϊκή αγορά σήμερα σε μεγάλο βαθμό πληρώνει το κόστος ακραίων ανταγωνιστικών πρακτικών του παρελθόντος που οδήγησαν σε υπερπροσφορά χωρητικότητας που συνοδεύτηκε από υψηλό κόστος κεφαλαίου (νέα πλοία) και ναύλους εισιτηρίων με μηδενικά ή και αρνητικά περιθώρια κέρδους».
Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε επίσης, ότι η αγορά θα πρέπει να προσέξει να μην οδηγηθεί πλέον στο άλλο άκρο δημιουργίας μονοπωλιακών εταιρικών σχημάτων διοίκησης, ενώ και το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια των εταιρειών του κλάδου για τον επαναπροσδιορισμό του ακτοπλοϊκού προϊόντος.
Ο κ. Ξηραδάκης είπε ότι το γεγονός ότι ένας τραπεζικός όμιλος (σημ. Τράπεζα Πειραιώς) έχει συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο των τριών εκ των τεσσάρων συστημικών παικτών του ακτοπλοϊκού κλάδου, αποτελεί «ένα φαινόμενο που θα πρέπει να απασχολήσει όλους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr