Στο φόντο αυτό η Attica Group επιδιώκει την πλήρη κάλυψη των αναγκών για μεταφορές που έχουν τα νησιά και το πελατολόγιό της ειδικά τους μήνες και τις περιόδους αιχμής με τη δρομολόγηση ενός οχηματαγωγού (Ro – Ro - Ρολ-ον - Ρολ-οφ (Roll-on/Roll-off) . Με αυτήν την κίνηση η εταιρία μπαίνει για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη αγορά στην Ελλάδα (στο παρελθόν επί Παναγόπουλου λίγο πριν την πώληση στη MIG είχαν γίνει αγορές δύο Ro- Ro για το εξωτερικό) φιλοδοξώντας να προσφέρει καλύτερη και πιο πυκνή εξυπηρέτηση σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.
Ειδικά μετά τη νέα σχεδίαση της γραμμής για Ρόδο και Κω με σταθμούς τη Σάμο και την Κάλυμνο ήταν απαραίτητη η δρομολόγηση ενός πλοίου για μεταφορές φορτηγών προς τα νησιά λόγω της δέσμευσης του BLUE STAR 2 στο Αν. Αιγαίο.
Επίσης ενόψει της χρονιάς ρεκόρ που αναμένεται στον τουρισμό το νέο πλοίο έρχεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου, να αποσυμφορήσει τα γκαράζ των ferry – boat που κατακλύζονται με ΙΧ τους θερινούς μήνες.
Είναι ενδεικτικό ότι εκπρόσωπος της Blue Star Ferries, ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας Διονύσης Θεοδωράτος, υπογράμμισε κατά την τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την προηγούμενη Παρασκευή στη Νάξο, όπου και ενεκρίθη το αίτημα για δρομολόγηση, ότι η αξιοποίηση του πλοίου είναι αναγκαία γιατί διαφορετικά δεν καλύπτεται η ζήτηση σε φορτηγά με τα υπάρχοντα πλοία.
Τα Ro - Ro του Αιγαίου
Η Attica πάντως βάζει το τέταρτο πλοίο Ro – Ro στο Αιγαίο σε μια αγορά που εδώ και χρόνια έχουν παρουσία η Cretan Cargo Lines (με δύο πλοία) και «Αειναύτες». Σημειώνεται ότι με βάσει τα στοιχεία της Attica η συγκεκριμένη αγορά μεταφορών φορτηγών έχει ανοδική πορεία λόγω της τουριστικής ανάπτυξης των νησιών και της πορείας των μεταφορών από Κρήτη. Ενώ το μεταφορικό έργο στη χρήση 2016 μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, (λόγω ύφεσης και κυρίως της πύκνωσης των αεροπορικών δρομολογίων), αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα. Πάντως, τα δρομολόγια των πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα μειώθηκαν κατά 1,1% σε σχέση με το 2015.
Αύξηση πωλήσεων το α' τρίμηνο με ζημιές
Στο μεταξύ η Attica Group, ανακοίνωσε τα βασικά στοιχεία των αποτελεσμάτων του α΄ τριμήνου 2017. Ειδικότερα, οι Ενοποιημένες Πωλήσεις ανήλθαν σε Ευρώ 44,83 εκατ. έναντι Ευρώ 43,85 εκατ. το α’ τρίμηνο 2016 (αύξηση 2,2%) ενώ προέκυψαν ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA), Ευρώ 4,00 εκατ. έναντι κερδών Ευρώ 5,74 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η απόκλιση στο EBITDA μεταξύ των δύο τριμήνων οφείλεται στον διπλασιασμό περίπου του κόστους καυσίμων και λιπαντικών, λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών των καυσίμων.
Επισημαίνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα και οι τρείς πρώτοι μήνες του έτους παρουσιάζουν τη χαμηλότερη κίνηση από τα υπόλοιπα τρίμηνα του έτους.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2017 διακινήθηκαν με τα πλοία του Ομίλου συνολικά 535 χιλ. επιβάτες, έναντι 533 χιλ. το α΄ τρίμηνο 2016, 79 χιλ. Ι.Χ. οχήματα έναντι 71 χιλ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και 68 χιλ. φορτηγά οχήματα έναντι 65 χιλ. το α΄ τρίμηνο 2016. Εκτελέστηκαν συνολικά 6,1% περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με το α΄ τρίμηνο 2016. Η αύξηση των δρομολογίων προέρχεται από την αγορά της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.
«Η Διοίκηση συνεχίζει να εξετάζει σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του Ομίλου με νέους συνδυασμούς δρομολογίων, την περαιτέρω ανάπτυξη του σε νέες διεθνείς αγορές και παράλληλα επεκτείνει τη δραστηριότητα της συγγενούς εταιρίας Africa Morocco Links (AML)» καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
Το νέο πλοίο
Σημειώνεται ότι το πλοίο το δρομολογεί η θυγατρική της Attica η Blue Star Ferries. Πρόκειται για το οχηματαγωγό (ro-ro) «Med Star» που ξεκίνησε ήδη από την Παρασκευή δρομολόγια στις γραμμές των Δωδεκανήσων και Κυκλάδων.
Το «Med Star» ανήκει στην εταιρεία MedFerry Shipping συμφερόντων του Χαράλαμπου Σημαντώνη, προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), και το ναύλωσε η Blue Star Ferries για έναν χρόνο. Το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια την προηγούμενη Παρασκευή με προσωρινή άδεια του υπουργού Ναυτιλίας, ενώ την ίδια ημέρα το αίτημα δρομολόγησής του συζητήθηκε στο ΣΑΣ.
Το «Med Star» μπορεί να μεταφέρει περίπου 120 φορτηγά. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του έτους 2016 ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στην ελληνική ακτοπλοΐα με δέκα πλοία στις γραμμές Πειραιάς -Κυκλάδες, Πειραιάς - Δωδεκάνησα, Πειραιάς - Κρήτη (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) και Πειραιάς - Βόρειο Αιγαίο, με τα πλοία Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Horizon, Blue Galaxy (ναύλωση), Superfast XII και Διαγόρας (μέχρι τα μέσα Μαΐου 2016).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr