Μετά τη συνάντηση, έκαναν τις παρακάτω δηλώσεις: Σίμος Κεδίκογλου:
«Εξαιτίας της συνεχιζόμενης αδυναμίας της Κυβέρνησης να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις σοβαρές δυσλειτουργίες και εξαιτίας της μεγάλης υστέρησης σε επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος διογκώνονται. Είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των λιμανιών στη βάση ενός στρατηγικού σχεδίου, που θα στοχεύει στη βελτίωση των εγκαταστάσεών τους και την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό να εξεταστούν συγκεκριμένοι τρόποι αποτελεσματικής λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, η οποία έχει συρρικνωθεί δραματικά, εξαιτίας των πολιτικών της Κυβέρνησης, όπως η επιβολή Φ.Π.Α. 24%. Δυστυχώς, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παραμένει απαθής, καθώς δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου και τις αρνητικές επιπτώσεις που συνεπάγεται η μη επίλυσή τους για την εθνική οικονομία».
Φωτεινή Αραμπατζή: «Βαρύ πλήγμα δέχεται η ελληνική κρουαζιέρα, όπως φαίνεται από την αναμενόμενη πτώση κατά 1.000.000 των αφίξεων επιβατών στα ελληνικά λιμάνια το 2017. Κάτι που από καιρό είχε επισημάνει η Νέα Δημοκρατία προς την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού. Μέχρι στιγμής, οι επιβεβαιωμένες ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων διεθνών εταιρειών σε ελληνικά λιμάνια έχουν φθάσει τις 170 και οι απώλειες σε αριθμό μοναδικών επιβατών υπολογίζονται στις 350.000, ποσοστό -30% σε σχέση με την φετινή χρονιά. Η Κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει στη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, προκειμένου να ανακοπούν, όσο το δυνατόν περισσότερο, οι απώλειες της ελληνικής κρουαζιέρας για το 2017, αλλά και να θωρακιστεί για την τουριστική περίοδο του 2018. Σε μια περίοδο μάλιστα, που έχουν καταγραφεί επισήμως πτώσεις ρεκόρ στα τουριστικά έσοδα, ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει περιθώρια περαιτέρω μειώσεων, ειδικά από έναν κλάδο όπως η κρουαζιέρα, τα πολλαπλασιαστικά οφέλη της οποίας στην εθνική οικονομία είναι αδιαμφισβήτητα. Είναι ανάγκη ουσιαστικής ενεργοποίησης της Εθνικής Επιτροπής Κρουαζιέρας στην ουσιαστική και ταχύτατη αντιμετώπιση των ζητημάτων του κλάδου. Οι ευθύνες του Υπουργείου Τουρισμού για την υλοποίηση – έστω και τώρα - μίας εντατικής και στοχευμένης προβολής της Ελλάδας ως χώρας υποδοχής κρουαζιέρας, προκειμένου να αντιστραφεί η “γκρίζα” εικόνα, είοναι τεράστιες. Όπως και οι ευθύνες της Κυβέρνησης συνολικά για την υλοποίηση όλων των αναγκαίων έργων υποδομής, έτσι ώστε τα ελληνικά λιμάνια να αποτελούν επαρκείς και λειτουργικούς χώρους υποδοχής των κρουαζιεροπλοίων, για την ταχύτερη και αρτιότερη εξυπηρέτηση μεγαλύτερου όγκου τουριστών».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr