Ειδικότερα ο κ. Σακέλλης εστίασε στο ότι οι προκηρύξεις για τις άγονες γραμμές θα πρέπει να γίνονται για περίοδο τουλάχιστον 15 ετών με ναυπήγηση πλοίου συγκεκριμένων προδιαγραφών και έναρξη δρομολογίων μετά από τρία έτη από το έτος της προκήρυξης πχ το 2019 ή το 2020. Κάτι τέτοιο, όπως τόνισε, θα έχει θετική ανταπόκριση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες
Παράλληλα, προειδοποίησε για αυξήσεις στα εισιτήρια σε περίπτωση που ισχύσουν τα περιβαλλοντικά μέτρα για τα καύσιμα και για τα πλοία, μέτρα που συζητούνται στα τέλη Οκτωβρίου και τον Νοέμβριο στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο μέσος ναύλος στην ακτοπλοΐα αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,5 ευρώ ή κατά 27%.
Σημειώνεται ότι τα τέλη Οκτωβρίου και Νοεμβρίου θα συζητηθούν στον ΙΜΟ στην επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος πολύ σοβαρά θέματα τα οποία θα επηρεάσουν τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες λόγω των σημαντικών σχεδιαστικών και κατασκευαστικών αλλαγών οι οποίες προτείνονται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (Ropax).
Οι αλλαγές αυτές, όπως σημείωσε ο κ. Σακέλλης, θα επηρεάσουν την ταχύτητα των πλοίων συνεπώς και τα δρομολόγια όπως εκτελούνται σήμερα αλλά και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι βέβαιο, πρόσθεσε ο κ. Σακέλλης ότι το κόστος κίνησης θα αυξηθεί άμεσα ή έμμεσα σημαντικά και προσδιόρισε το επιπλέον κόστος στα 82 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για τον κλάδο.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr