Στην τοποθέτησή του, ο Γιάννης Μανιάτης έκανε ειδική αναφορά στις μελλοντικές προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία σε σχέση με την ενέργεια αλλά και το σεβασμό στη βιωσιμότητα του θαλάσσιου φυσικού περιβάλλοντος. Βασικά σημεία της παρέμβασης του Γιάννη Μανιάτη ήταν τα ζητήματα προστασίας του θαλάσσιου φυσικού περιβάλλοντος μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον θαλάσσιων μεταφορών, υπογραμμίζοντας την περίπτωση της Μεσογείου όπου υπολογίζεται ότι περίπου το 30% του συνολικού όγκου του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως διακινείται μέσω των 450 λιμένων της.
Ακόμη αναφέρθηκε στις προκλήσεις που θέτει η εφαρμογή της Σύμβασης Διαχείρισης του Θαλάσσιου Έρματος (Ballast Water Management Convention), στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, στη διάδοση της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καύσιμο πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, κ.ά.
Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Γιάννης Μανιάτης αναφέρθηκε στη δική του προσωπική εμπειρία ως Υπουργός Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής αλλαγής, τονίζοντας ότι εξαρχής η προσπάθειά του διαπνεόταν από το όραμα της βιώσιμης ανάπτυξης και την προώθηση περιβαλλοντικά βιώσιμων πηγών ενέργειας, ως μία πράσινη, ασφαλή και ενεργειακά φθηνότερη λύση, που θα αποτελούσε κινητήριο δύναμη της ελληνικής οικονομίας με δουλειές και ευκαιρίες για όλους, με σεβασμό πάντα στο φυσικό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι αισθάνεται δικαιωμένος με τη δρομολόγηση του POSEIDON MED 2, - ο ίδιος είχε στηρίξει το POSEEDON MED με συγχρηματοδότηση της ΕΕ -, ενός έργου όπως τόνισε που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη συνεργασία μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας και Κύπρου, υπογραμμίζοντας ότι οι συνέργειες στον τομέα της ενέργειας συνιστούν μία αποτελεσματική και ικανή λύση ενάντια στην κλιματική αλλαγή, και ιδιαίτερα για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην Ανατολική Μεσόγειο.
Επίσης, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα των περιφερειακών ενεργειακών συνεργασιών με χώρες του ΕυρωΜεσογειακού τόξου, που ο ίδιος ενεργοποίησε κατά τη θητεία του στο υπουργείο, ως ένα εργαλείο προώθησης της Ειρήνης και της Ευημερίας των λαών της Μεσογείου που δοκιμάζονται από πολέμους, συγκρούσεις, προσφυγική κρίση, μετανάστευση.
Τέλος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη μεγάλη πρόκλησή και ευκαιρία της ελληνικής ναυτιλίας και της Ελλάδας γενικότερα, όπου μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού ανεφοδιασμού LNG στη Ρεβυθούσα και μαζί με τα 6 λιμάνια - Πειραιά, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Λεμεσό, και Βενετία – ο Πειραιάς αποκτά πλέον ηγετική – προνομιακή θέση στην εξάπλωση της χρήσης LNG στην Ανατολική Μεσόγειο, αντίστοιχη με το Ρότερνταμ και της Βαλτικής, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη βιώσιμη ανάπτυξη και αποτελώντας ένα πραγματικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr