Ο λόγος για τη Royal Bank of Scotland που δεν κατάφερε να βρει ενδιαφέρον τίμημα για να πουλήσει το ενεργητικό της. Πρόσφατα, η γερμανική τράπεζα Nord LB έκλεισε το ναυτιλιακό της τμήμα πουλώντας στο επενδυτικό fund KKR το ναυτιλιακό δανειακό χαρτοφυλάκιο ύψους 1,5 δισ. δολ., τα οποία συνδέονται με τουλάχιστον 100 πλοία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Royal Bank of Scotland μέχρι την κρίση του 2008, ήταν μια από τις κορυφαίες τράπεζες στον κόσμο στον κλάδο της ναυτιλίας.
Στο φόντο αυτό πλέον οι Ασιάτες παίρνουν την σκυτάλη καθώς με την κρατική στήριξη ειδικά της Κίνας προσπαθούν να στηρίξουν την ναυπηγοεπισκευαστική τους βιομηχανία. Πιο συγκριμένα η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία έχουν αυξήσει την έκθεσή τους στον κλάδο από τα 66,4 δισ. δολάρια το 2010 στα 128,3 δισ. δολάρια το 2015.
Αντίθετα, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών το 2010 ήταν στο 83,12%, όμως στο τέλος του 2015 είχε μειωθεί στο 63,58%, ενώ οι ασιατικές από 14,76% το 2010 έφτασαν το 32,5% πέρυσι.
Στο πλαίσιο αυτό πιθανόν δάνεια ύψους 5,2 δισ. δολαρίων της Royal Bank of Scotland προς ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων να βρεθούν σε ασιατικά χέρια.
Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2015 το συνολικό χαρτοφυλάκιό της ήταν στα 8,5 δισ. δολ., εκ των οποίων -σύμφωνα με την Petrofin Research- τα 5,2 δισ. δολ. αφορούσαν χρηματοδότηση προς ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr