Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
«H ανταγωνιστικότητα ήταν πάντοτε και παραμένει καθοριστική παράμετρος για την επιβίωση του ελληνικού πλοίου στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο προκειμένου να συνεχίσει να αποτελεί στρατηγικό πυλώνα και μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Επομένως, προϋπόθεση για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας είναι η συμφωνία νέων ρεαλιστικών όρων, οι οποίοι να λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας».
Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θοδωρής Βενιάμης με αφορμή δηλώσεις που αποδίδονται στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα για το θέμα της ναυτικής εργασίας και την προτροπή του για υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Ο κ. Βενιάμης σημειώνει επιπλέον ότι «σε μία εποχή όπου η πατρίδα μας και η κοινωνία μας μαστίζεται από την ανεργία, ιδίως στους νέους, έχουμε εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία μας να αναβιώσουμε την ναυτοσύνη των Ελλήνων, την οποία η ελληνική πλοιοκτησία εκτιμά και εμπιστεύεται. Η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία έχει αποδεδειγμένα τη δυναμική να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας δίνοντας στους νέους συμπολίτες μας προοπτικές για εργασία και δημιουργία».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και άλλα μέλη της κυβέρνησης βλέπουν με καλό μάτι μια ενδεχόμενη συμφωνία μεταξύ πλοιοκτητών και συνδικαλιστικών φορέων ώστε πλέον να μπουν ελληνικά πληρώματα στα Ελληνόκτητα πλοία χωρίς να απειλείται η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής ναυτιλίας. Μάλιστα σε πολλές δημόσιες τοποθετήσεις του ο αρμόδιος υπουργός Θοδωρής Δρίτσας έχει κάνει λόγο για την ανάγκη συνεννόησης να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτικών στην ελληνική ναυτιλία, προτρέποντας ΠΝΟ και εφοπλιστές να «τα βρουν» στη βάση ενός ρεαλιστικού πλαισίου συλλογικών συμβάσεων που δε θα υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πλοίων στις διεθνείς ναυλαγορές.
Στο πλαίσιο αυτό πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης έχει επαφές με την ΠΝΟ ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που θα φέρει μια νέα εποχή στην ναυτική εργασία στην Ελλάδα.
Σημειώνεται σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να δημιουργήσει μέχρι 310.000νέες θέσεις απασχόλησης και να αυξήσει το ετήσιο εθνικό εισόδημα από εργασία κατά περίπου 5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ εάν οι ξένοι αξιωματικοί, καθώς και δύο ναυτικοί κατώτερου πληρώματος αντικατασταθούν από Έλληνες δημιουργούνται 32,5 χιλ. θέσεις εργασίας, οι οποίες δημιουργούν εισόδημα της τάξης των 997 εκατ. ευρώ, το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί επιπλέον 90 χιλ. θέσεις εργασίας, ενώ ταυτόχρονα το εθνικό εισόδημα από εργασία αναμένεται να ενισχυθεί κατά 1,8 δισ. ευρώ.
Εναλλακτικά, πάντα σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, στην περίπτωση που ο ελληνόκτητος στόλος ξένης σημαίας στελεχωθεί μόνο με ναυτικούς κατοίκους Ελλάδος αναμένεται να δημιουργηθούν άμεσα επιπλέον 74,5 χιλ. θέσεις απασχόλησης (26 χιλ. αξιωματικοί και 48,5 χιλ. κατώτερο πλήρωμα). Τέλος στην περίπτωση που αντικατασταθούν όλοι οι ξένοι ναυτικοί του ελληνόκτητου στόλου που φέρει ελληνική σημαία, και δε μεταβληθούν οι αμοιβές των Ελλήνων ναυτικών που ήδη επανδρώνουν τα πλοία ελληνικής σημαίας περίπου 5,9 χιλ. θέσεις εργασίας (αξιωματικοί και κατώτερο πλήρωμα) θα δημιουργηθούν, αυξάνοντας το ετήσιο εθνικό εισόδημα από εργασία στη ναυτιλία κατά 112 εκατ.
Γιώργος Αλεξάκης