Η δήλωση του κ. Δρίτσα έχει ως εξής:
"Η κυβέρνηση προτίθεται να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό που να αφήνει περιθώριο παρερμηνειών σχετικά με την ισχύ του όρου 5.11 της Σύμβασης Παραχώρησης στον οποίον αναφέρεται ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας και ηΣυλλογική Σύμβαση Εργασίας. Έχει ήδη ανακοινωθεί προς τους εργαζομένους ένα πλέγμα θεσμικών πρωτοβουλιών ώστε να παραμείνουν ρυθμισμένες οι εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και να αποτραπεί η απορρύθμιση αυτών των σχέσεων. Θα καταβληθεί δε πρόσθετη προσπάθεια για τη νομική θωράκιση των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων.
Με βάση αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τους απεργούς-εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να ζυγίσουν όλα τα δεδομένα, να αξιολογήσουν σωστά τις περίπλοκες και δύσκολες σημερινές συνθήκες που γεννούν πολλαπλούς κινδύνους και να επιλέξουν μορφές διεκδίκησης που αποτρέπουν υπαρκτές καταστρεπτικές επιπτώσεις στη συνολική προσπάθεια αναθέρμανσης της Οικονομίας.
Επίσης, η κυβέρνηση θεωρεί ότι όλοι ανεξαιρέτως οι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενοι, στους οποίους αναλογεί μερίδιο ευθύνης ως προς την απρόσκοπτη λειτουργία των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και ως προς την προοπτική δυναμικής ανάπτυξης τους, πρέπει να συμβάλλουν με υπευθυνότητα και ανοιχτή καρδιά στην αναγκαία κοινή προσπάθεια εξασφάλισης διαρκούς εργασιακής ειρήνης στα λιμάνια.
Τέλος, θεωρούμε ότι και σήμερα, τώρα, η κυβέρνηση και σε αυτήν την περίπτωση δικαιούται να ζητήσει από τους απεργούς στο λιμάνι του Πειραιά να εξαντλήσουν και από τη δική τους πλευρά όλες τις δυνατότητες ώστε απρόσκοπτα να επιβιβαστούν στα κρουαζερόπλοια χιλιάδες επιβάτες - ταξιδιώτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας που η χώρα μας πρέπει να τους υποδεχθεί με σεβασμό και να τους διευκολύνει και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους ταλαιπωρήσει και να τους αφήσει άσχημες εντυπώσεις.
Να είναι βέβαιοι όλοι ότι κάθε κίνηση καλής θέλησης εκ μέρους των απεργών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ εκτιμάται από όλους και ενδυναμώνει πρώτα από όλα τον δικό τους αγώνα.
Περιμένουμε μια γενναία κίνηση προσωρινής, έστω, απεμπλοκής η οποία είναι βέβαιο ότι θα αποβεί σε όφελος όλων".
Στο μεταξύ από τα πληρώματα και το προσωπικό των εταιρειών κρουαζιέρας, εξυπηρετούνται το Σαββατο στο λιμάνι του Πειραιά οι φορτοεκφορτώσεις των αποσκευών των επιβατών, καθώς για 17η μέρα συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με αίτημα την κατοχύρωση των εργασιακών τους σχέσεων.
Σε πολλές περιπτώσεις, όπου επιβάτες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, μεταφέρουν μόνοι τους τις βαλίτσες προς τους τερματικούς σταθμούς και στη συνέχεια επιβιβάζονται σε ταξί η σε λεωφορεία.
Στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν σήμερα επτά κρουαζιερόπλοια, ενώ ένα κατευθύνθηκε στο λιμάνι του Λαυρίου. Περίπου 12.000 επιβάτες έχουν αρχίσει να αποβιβάζονται από το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά ενώ στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς των αποσκευών από επιβάτες μεγάλη ηλικίας, επιτρέπεται η είσοδος σε ταξί και πούλμαν κοντά στα κρουαζιερόπλοια προκειμένου να μεταφερθούν οι επιβάτες και οι αποσκευές τους, στους τερματικούς σταθμούς αλλά και στην έξοδο του λιμανιού.
Πολλές εταιρείες ήδη από χθες μέσω ανακοινώσεων στα κρουαζιερόπλοια έχουν ενημερώσει τους επιβάτες για την απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών Νίκος Γεωργίου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι εργαζόμενοι περιφρουρούν όλες αυτές τις ημέρες την απεργιακή κινητοποίηση στο λιμάνι ενώ σε ερώτηση αν πρόκειται να εμποδιστεί η τροφοδοσία πλοίων η μεταφορά αποσκευών από τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων είπε ότι σε καμία περίπτωση δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο αλλά ούτε πρόκειται να γίνει.
Σχολιάζοντας την επιστολή του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα για τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, ο κ. Γεωργίου είπε ότι ο Γενικός Κανονισμός Εργασίας των εργαζομένων θα πρέπει να μπει σε άρθρο στο κυρωτικό νόμο στη Βουλή με την οποία θα δοθεί το λιμάνι στην Cosco ενώ αναφορικά με τη δυνατότητα μετατάξεων των εργαζομένων είπε ότι είναι μία συζήτηση που έχει ανοίξει και είναι ακόμα πολύ νωρίς. Χθες η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενέκρινε τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή, προκειμένου να αναλάβει πλέον σε λίγο καιρό- αφού καταβληθεί και το ανάλογο τίμημα -τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά η Cosco.
«Υπάρχει μια μικρή ταλαιπωρία για τους επιβάτες, αλλά δεν ξέρουμε πώς θα το εκλάβουν οι εταιρείας του κλάδου» δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες. Σημείωσε πάντως ότι «ήδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι αρνητικά καθώς εν όψει της άφιξης στις 20 Ιουνίου κρουαζιερόπλοιου της Carnival Vista με 4.000 επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά στελέχη της εταιρείας ερευνούν εναλλακτικό λιμάνι μετεπιβίβασης».
«Η ζημιά είναι ακόμα μικρή αλλά από εδώ και πέρα πολλαπλασιάζεται όχι μόνο για τη σεζόν αλλά και για τα μελλοντικά έτη για το θαλάσσιο τουρισμό» πρόσθεσε ο κ. Κόντες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr