Τα capes με χωρητικότητα 150.000 dwt είναι οι βασικοί μεταφορείς σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.
Με λειτουργικά έξοδα πάνω από τα 6.000 δολάρια την ημέρα ένα capes χάνει καθημερινά 3.500 δολάρια χωρίς να υπολογίζεται το χρηματοοικονομικό κόστος.
Πάντως ο κύριος δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου ο Baltic Dry Index κινήθηκε ανοδικά τις τελευταίες ημέρες και από τις 290 μονάδες που βρέθηκε στις 10 Φεβρουαρίου, το χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών, βρίσκεται τώρα στις 322 μονάδες.
Η άνοδος αυτή όμως οφείλεται κυρίως στα πλοία μικρότερης χωρητικότητας όπως είναι τα supramax και τα handysize αλλά και τα panamax, τα οποία είναι χωρητικότητας 60.000-70.000 dwt και μεταφέρουν κυρίως άνθρακα και σιτηρά.
Οι ναύλοι στα panamax κυμαίνονται στα 2.800 δολ. την ημέρα στην spot αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr