Τους τελευταίους τρεις μήνες υπολογίζεται ότι περίπου δέκα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου παροπλίστηκαν στο αγκυροβόλιο της Ελευσίνας όταν ένα χρόνο πριν σχεδόν κανένα πλοίο δεν είχε αιτηθεί τη σχετική άδεια.
Σημειώνεται ότι το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται με ερωτήσεις σχετικά με το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο καθώς η κρίση της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου βαθαίνει. Πάντως σύμφωνα με ναυτιλιακούς παράγοντες τα περισσότερα πλοία ξηρού φορτίου που θα παροπλισθούν για ένα διάστημα θα προτιμήσουν περιοχές κοντά στα φορτία δηλαδή κυρίως στην Άπω Ανατολή και Αυστραλία. Ορισμένα πλοία θα κινηθούν και προς τη χώρα μας καθώς βρίσκονται πλησίον της Μαύρης Θάλασσας και των φορτίων από Ουκρανία κ.λ.π.
Ο κύριος δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index βρίσκεται στις 291 μονάδες (Παρασκευή 12/2) με χαμηλότερο ιστορικό ρεκόρ τις 290 μονάδες (μία ημέρα πριν) σαν αποτέλεσμα της μείωσης της ζήτησης πρώτων υλών, κυρίως από την Κίνα και την αυξημένης χωρητικότητας σε πλοία. Οι ναύλοι για μία σειρά κατηγοριών πλοίων κυμαίνονται στα 2.500 δολ. την ημέρα όταν το ημερήσιο κόστος λειτουργίας φθάνει τα 6.000 δολ.
Ο προσωρινός παροπλισμός πλοίων και η διάλυση των γηραιότερων είναι σύμφωνα με τους αναλυτές η μόνη διέξοδος για την αγορά προκειμένου να μειωθεί η προσφορά χωρητικότητας και να κινηθεί και πάλι ανοδικά η ναυλαγορά και οι ναύλοι. Οι κινήσεις παροπλισμού έχουν ξεκινήσει ενώ και οι διαλύσεις bulk carriersπλοίων κυρίως capsize, έχουν διπλασιαστεί τους δυο πρώτους μήνες του 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Πάντως βασική προϋπόθεση για να επιλέξουν οι έλληνες πλοιοκτήτες τον Κόλπο της Ελευσίνας να «δέσουν» προσωρινά ορισμένα από τα πλοία τους, είναι τα ανταγωνιστικά τέλη. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Αττικής Πειραιά. Δημήτρης Μαθιός ζητά ανταγωνιστικές τιμές καθώς όπως σημειώνει «Κάθε μορφή αύξησης είτε αφορά λιμενικά τέλη είτε αφορά τέλη παροπλισμού είτε οποιαδήποτε υπηρεσία που παρέχεται στις λιμενικές εγκαταστάσεις, επιβαρύνει το κύκλωμα παραγωγής και εξωστρέφειας του Εθνικού προϊόντος και προκαλεί αλυσιδωτές επιπτώσεις στην οικονομία» .
Η συνέχιση διατήρησης των όποιων προσθέτων επιβαρύνσεων, ενεργεί τελείως αποτρεπτικά στην προσέλευση πλοίων, με σκοπό την εκτέλεση στο αγκυροβόλιο μικροεπισκευών, την αλλαγή πληρώματος ή τη λήψη τροφοεφοδίων κ.λπ. προσθέτει ο κ. Μαθιός.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr