Οι ναύλοι έχασαν ήδη ένα 9% το 2015 και βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009, αναφέρει η Wall Street Journal. Ως αιτίες παρουσιάζονται η αδύνατη ζήτηση από την μία πλευρά και η προσφορά υπερβάλλουσας χωρητικότητας από την άλλη. Στη διάρκεια του 2015 η κίνησης στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου αυξήθηκε μόλις κατά 0,8%, καταγράφοντας το μικρότερο ποσοστό από το 2008, σύμφωνα με την Alphaliner, ενώ την ίδια χρονιά επιπλέον 1,7 εκατ. Teu προστέθηκαν στον στόλο, αριθμός ρεκόρ.
Οι κινήσεις εξαγορών και συγχωνεύσεων όπως αυτή της CMA CGM που εξαγόρασε την NOL μπορεί να βοηθούν στην επίτευξη οικονομιών κλίμακος δεν μειώνουν όμως την προσφερόμενη χωρητικότητα.
H πορεία του κλάδου επηρεάζει και τις τιμές των μετοχών των εταιρειών με στόλο εμπορευματοκιβωτίων. Η μετοχή της ελληνικών συμφερόντων Costamare διαπραγματεύεται στο χαμηλότερο επίπεδο στα 8,50 δολ. από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2010. Σε χαμηλά επίπεδα διαπραγματεύεται και η μετοχή της Danaos, της άλλης μεγάλης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρείας, με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr