Ο οργανισμός αξιολόγησης αναμένει πτώση του ρυθμού αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και οικονομική επιβράδυνση στις αναδυόμενες αγορές παράγοντες που σε συνδυασμό με την πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα θα οδηγήσουν σε μείωση και αστάθεια στις τιμές των ναύλων. Ωστόσο η εικόνα θα διαφέρει από κλάδο σε κλάδο. Οι μεταφορές ξηρού χύδην φορτίου και τα containerships αναμένεται να πληγούν περισσότερο ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς αερίου θα έχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Η Fitch εκτιμά ότι η πιο αργή ανάπτυξη της Κινεζικής οικονομίας θα αποτελέσει σημαντικό κίνδυνο για τη ναυτιλία λόγω του καίριου ρόλου της που έχει η Κίνα στο παγκόσμιο εμπόριο. Οι Κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος αντιπροσωπεύουν τα δυο τρίτα στου συνόλου των εισαγωγών στον πλανήτη ενώ επίσης η Κίνα εισάγει το 20% των παγκόσμιων εισαγωγών άνθρακα.
Στα containerships η αύξηση του στόλου θα φτάσει το 6% το 2016 από 9% το 2015 ενώ η ζήτηση θα αυξηθεί στο 3-4,5% από 2% το τρέχον έτος. Η διαφορά όμως μεταξύ προσφοράς και ζήτησης παραμένει σημαντική. Τέλος η Fitch εκτιμά ότι οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες containerships θα ανταπεξέλθουν στις αντιξοότητες λόγω επιτυχημένων μέτρων μείωσης του λειτουργικού κόστους, ενώ στις εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία ξηρού χύδην φορτίου αναμένεται έξαρση των πτωχεύσεων ιδιαίτερα στις μικρότερου μεγέθους.
Στα δεξαμενόπλοια η προσφορά είναι περιορισμένη και ως εκ τούτου αναμένονται πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τους υπόλοιπους κλάδους της ναυτιλίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr