Μία συνεχιζόμενη ανάπτυξη σημειώθηκε στον αριθμό των νέων εταιρειών που ιδρύονται από τα νεώτερα μέλη μεγάλων ναυτιλιακών οικογενειών, σαν μία ευκαιρία να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο. Αυτές οι εταιρείες μπορεί να ξεκινούν μικρές έχουν όμως όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά να αναπτυχθούν στη διάρκεια του χρόνου, υπογραμμίζει η έρευνα της Petrofin.
Νέες έχουν δημιουργήσει μεταξύ άλλων ο Χρήστος Οικονόμου (TMS Cardiff Gas) γιος ενός εκ των μεγαλύτερων Ελλήνων εφοπλιστών του Γιώργου Οικονόμου, ο οποίος είναι επικεφαλής στις εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο Dryships, και Ocean Rig, και έχει δημιουργήσει μία αυτοκρατορία από την private εταιρεία Cardiff Marine. Η TMS Cardiff Gas δραστηριοποιείται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγραερίου. O στόλος της αποτελείται από πέντε LNG carriers και δυο υπό ναυπήγηση VLGC (μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου).
Επίσης εταιρεία ίδρυσε και ο Ιωάννης Μαρτίνος, γιος του Κωνσταντίνου Μαρτίνου της Thenamaris. Ο Ιωάννης Μαρτίνος ίδρυσε την Signal Maritime η οποία έχει ήδη ένα στόλο από εννέα πλοία εκ των οποίων οκτώ δεξαμενόπλοια και ένα πλοίο ξηρού φορτίου.
Tον δρόμο είχαν ανοίξει παλαιότερα άλλοι μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές όπως ο Νίκος Τσάκος που έβαλε στο Χρηματιστήριο στη δεκαετία του 1990 την Τsakos Energy Navigation (TEN) και ο Χάρης Βαφειάς που στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ίδρυσε την Stealth Gas και έβαλε τις μετοχές της στο αμερικάνικο χρηματιστήριο.
Μία ακόμη τάση που ενισχύει την παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας παγκοσμίως είναι η συμμετοχή επενδυτικών funds σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Η Petrofin επικαλείται το παράδειγμα της Star Bulk, η οποία έγινε μία μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία με την συμμετοχή του επενδυτικού fund Oaktree.
Θετική εξέλιξη για την ελληνική ναυτιλία είναι και η στήριξη που απολαμβάνουν από το 2008 και μετά στα δύσκολα χρόνια που η κρίση πλήττει τη ναυτιλία από τις τράπεζες. Η Petrofin επισημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών έχουν αναδιαρθρώσει τα δάνεια τους και στηρίζονται από τις τράπεζες,. Κάποιοι κακοπληρωτές πιέζονται όμως για ρύθμιση και οι πιέσεις θα ενταθούν το μέλλον.
Πάντως η Petrofin καταγράφει 20 λιγότερες ναυτιλιακές εταιρείες για το 2015, στις 648 από 668 το 2014. Την ίδια περίοδο οι μεγάλες πλοιοκτήτριες εταιρείες με περισσότερα από 25 πλοία στον στόλο τους αυξήθηκαν κατά μία και έφθασαν τις 41, αποτελούν το 6,32% του συνόλου των εταιρειών, και κατέχουν το 58,38% του στόλου σε dwt.
Σε 68 ανέρχονται οι πλοιοκτήτες που ελέγχουν στόλο μεγαλύτερο του 1 εκατ. dwt έναντι 63 το 2014 και 61 το 2013.
Επιπλέον, ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών με στόλο έως 2 πλοία εξακολουθούν να μειώνονται. Το 2015 οι εταιρείες αυτού του μεγέθους ήταν 262, όταν το 2011 ήταν 350. Σύμφωνα με την Petrofin, τα τελευταία 18 χρόνια ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών έχει μειωθεί κατά 30%. Η μεγάλη ναυτιλιακή κρίση της τελευταίας επταετίας και ο περιορισμός της τραπεζικής χρηματοδότησης είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Όμως η χωρητικότητα του στόλου αυξήθηκε σημαντικά όλα αυτά τα χρόνια παρά την μείωση του αριθμού των εταιρειών και από 208.001.159 dwt το 2007 βρίσκεται τώρα στα 328.254.495 dwt.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr