Για το ρυθμό ανάπτυξης της Αμερικάνικης οικονομίας, το ΔΝΤ μείωσε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες την πρόβλεψη το 2015, στο 3,1% από 3,6%. Για το 2016 αναμένει ανάπτυξη 3,1% έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 3,3%.
Για την ευρωζώνη, αναθεώρησε ανοδικά τις εκτιμήσεις του σε 1,5% για το 2015 από 1,2% και για το 2016 προβλέπει αύξηση του ΑΕΠ σε 1,6% από 1,4% που εκτιμούσε τον Ιανουάριο.
Για τις αναδυόμενες οικονομίες, η Ινδία εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει τον ταχύτερο ρυθμό την τελευταία 5ετία ξεπερνώντας και το ρυθμό της Κίνας. Για την Ινδία εκτιμάται αύξηση του ΑΕΠ σε 7,5% για το 2015 έναντι 6,8% για την Κίνα. Τέλος, το ΔΝΤ εκτιμά ότι η επιβράδυνση της τιμής του αργού πετρελαίου θα επιμείνει και θα διαμορφωθεί σε $50/βαρέλι για τη φετινή χρονιά και $64/βαρέλι για το 2017.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, το συναίσθημα παραμένει αρνητικό για τον τομέα των Bulkers λίγο πριν το κλείσιμο του Απριλίου, με ανεπαίσθητη αίσθηση ανόδου, ενώ στη ναυλαγορά των tankers τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους very large crude carriers κερδίζουν έδαφος. Τα κατώτατα επίπεδα των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων για τα πλοία bulkers έχουν ενεργοποιήσει έντονα τις αγορές πλοίων από τους ναυτιλιακούς παίκτες της Ασίας και Έλληνες σε όλα τα μεγέθη πλοίων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η αξία 5ετίας πλοίου μεταχειρισμένου capesize για τη φετινή χρονιά έχει μειωθεί σε λιγότερο από $35 εκ δολάρια, όταν πέρσι ξεπερνούσε τα $40 εκ δολάρια.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η απόδοση του γενικού δείκτη BDI δε διαφοροποιείται ούτε για το μήνα Απρίλιο και συνεχίζει να παραμένει σταθερά κάτω από τις 600 μονάδες, με το μέγεθος supramax να προβάλει δειλά σημάδια βελτιωμένης απόδοσης. Ωστόσο, τα επίπεδα ναυλαγοράς παραμένουν σταθερά από τις αρχές της χρονιάς κάτω από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων και η αποθαρρυντική απόδοση της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο την τωρινή κρίση.
Η απόδοση των μικρότερων μεγεθών, supramax / handysize, παραμένει σε επίπεδα άνω από $6,600/ημέρα και άνω από $5,000/ημέρα αντίστοιχα από τις αρχές του Μαρτίου. Στο μέγεθος capesize, δε μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα τα $3,500/ημέρα.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 593 μονάδες, 13 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 43% κάτω από το κλείσιμο του Απριλίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 1,045 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, σημείωσε άνοδο σε WS 31.5, 5 μονάδες άνω από τις αρχές του Απριλίου. Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς εμφανίζουν αύξηση 13.5 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18)
Στο μέγεθος aframax στη διαδρομή CBS-USG, παρουσιάστηκε καθοδική πτώση σε όρια κάτω από WS150 (45,000/ημέρα), 45 μονάδες κάτω από τις αρχές του Απριλίου . Η τωρινή απόδοση παρουσιάζει αύξηση 68 μονάδων από το τέλος του Σεπτεμβρίου 2014.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index διατηρεί επίπεδα κάτω από το όριο 800 μονάδων από τις αρχές του Απριλίου και κάτω από 1,000 μονάδες εδώ και έξι συνεχόμενες εβδομάδες. Η αρνητική απόδοση καθοδηγείται από την εξασθένηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ύφεση που έχει σημειωθεί από το 2009. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 793 μονάδες, 29 μονάδες άνω από την περασμένη βδομάδα (4% άνοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει τώρα 70% πτώση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.
MARIA BERTZELETOU, Shipping Analyst GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS
DEPARTMENT
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr