Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Μιλώντας, μάλιστα, στο πάνελ με θέμα «Χρηματοδότηση: Από τους εμποροτραπεζίτες αδελφούς Ράλλη στην τραπεζική δανειοδότηση και από τη Wall Street στα private equity funds», ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αναφέρθηκε στα έργα επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Συγκεκριμένα, είπε ότι «πρόκειται για μια επένδυση που φιλοδοξεί να κάνει το λιμάνι του Πειραιά το πρώτο σε δυναμικότητα στη Μεσόγειο, αυξάνοντας τη διακίνηση των κοντέινερ, από τα 3,5 εκατ. teu στα 6,2 εκατ. teu». Όπως ανάφερε τη χρονιά που πέρασε, το λιμάνι του Πειραιά άγγιξε τα όρια της δυναμικότητάς του και διακίνησε περίπου 3,5 εκατ. κοντέινερς, κατατάσσοντάς το στην τρίτη θέση στα μεσογειακά λιμάνια και στην 6η στα ευρωπαϊκά.
Από τη πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Nasdaq Meyer "Sandy" Frucher τόνισε ότι δεν αποτελούν απλά μια χρηματιστηριακή αγορά αλλά μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας. Προσέθεσε ότι ο Nasdaq πιστεύει στην Ελλάδα και τη ναυτιλία. «Πιστεύουμε στη διασύνδεση του κόσμου, που εσείς στην Ελλάδα προσφέρεται», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ted Πετρόπουλος επικεφαλής της Petrofin Research, όσον αφορά στην χρηματοδότηση της ναυτιλίας, σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συμβεί ανακατατάξεις στη τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Όπως είπε έχει μειωθεί η δυναμική των 40 πρώτων εταιρειών του κλάδου, αφού από τα 436 δις. που έφτανε το χαρτοφυλάκιό τους το 2009 έπεσε στα 391 δις δολάρια το 2014. Τόνισε ακόμα, ότι το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών, που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος σήμερα, συρρικνώνεται διαρκώς ενώ παράλληλα ανεβαίνουν οι τράπεζες από την Άπω Ανατολή.
Ο γενικός διευθυντής τραπεζικής επιχειρήσεων και επενδυτικής τραπεζικής του ομίλου Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου,υπογράμμισε ότι κατά την εκτίμησή του οι ελληνικές τράπεζες θα στηρίξουν την ελληνική ναυτιλία.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Danaos ,δρ Ιωάννης Κούστας, είπε πως κατά την άποψή του οι ελληνικές τράπεζες για να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία θα χρειαστεί να ξεπεράσουν κάποια δικά τους προβλήματα όπως είναι το κόστος χρηματοδότησης.
Ο Χάρης Βαφειάς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της StealthGas, υπογράμμισε ότι το αυξημένο κόστος δανεισμού για τις εισηγμένες εταιρείες είναι απαγορευτικό, αλλά προσέθεσε ότι με τις μικρές και μεσαίες ελληνικές ναυτιλιακές που δεν είναι εισηγμένες έχουν ξεκινήσει οι τράπεζες να κλείνουν δουλειές.
Όσον αφορά τη σχέση των private equity με τις ναυτιλιακές εταιρείες ο πρόεδρος της StarBulk, Σπύρος Καπράλος, υπογράμμισε ότι η εμπειρία της εταιρείας είναι πολύ θετική, και σημείωσε ότι πρόσφατα ανταποκρίθηκαν θερμά στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 250 εκατ. Δολαρίων που έκανε η StarBulk.
Τέλος ο Senior Vice President Global Corporate Client Group Listings and Capital market NASDAQ OMX, Adam Kostyal, επεσήμανε ότι οι χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική παρά τη κρίση της παγκόσμιας οικονομίας, και προσέθεσε ότι το 2014 έγιναν 300 νέα IPO εκ των οποίων το 25% ήταν από το εξωτερικό.
Στην τρίτη ενότητα του συνεδρίου όπου με τίτλο H Ελλάδα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και ο ρόλος των υποστηρικτικών προς τη ναυτιλία υπηρεσιών, ο Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ΟΛΠ Α.Ε., αναφέρθηκε στις στρατηγικές που πρέπει να υιοθετηθούν στο πλαίσιο μιας νέας αναπτυξιακής λιμενικής πολιτικής. Είπε συγκεκριμένα ότι το κρατικό μονοπώλιο δεν μπορεί να αντικατασταθεί με ένα ιδιωτικό, και πρόσθεσε ότι ο μετασχηματισμός του ελληνικού λιμενικού συστήματος θα πρέπει να βασίζεται στο ευρωπαϊκό παράδειγμα όπου το 97% των λιμένων ανήκουν στο δημόσιο, στους δήμους, τα επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ η λειτουργία τους, εξυπηρετείται μέσα από συβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες.
Ο Δρ. Ιωάννης Μερτζάνης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Space Hellas , μίλησε για τις καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που εξυπηρετούν σήμερα τη ναυτιλία , ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε συνεργασία σε αυτόν τον τομέα με την Microsoft και υπογράμμισε ότι η spacemμπορεί να δώσει συνολικές λύσεις με ελεγχόμενο κόστος ανάλογα τη χρήση.
Η Δωροθέα Ιωάννου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, SCB Hellas και εκπρόσωπος του ΤheAmericanClub, μίλησε για ταP&I και τους άρρηκτους δεσμούς του με την Ελλάδα και υπογράμμισε ότι από τα 14 P&Iclubs μέλη του ΙG τα 10 έχουν γραφεία στην Ελλάδα και από το 75% του προσωπικού τους είναι Έλληνες. Τα P&Iclubs είναι διατεθειμένα να επενδύουν στην Ελλάδα και στο μέλλον του κλάδου, δείγμα της πολυεπίπεδης εμπιστοσύνης που έχουν στην ελληνική ναυτιλία.
Ο Ηλίας Τσακίρης, CEO, HellenicHullManagement (HMA) Limited, αναφέρθηκε στο μέλλον της ναυτιλίας και της ναυταλιστικής αγοράς. Αποκάλυψε ότι σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές καταβάλουν περισσότερα απ΄ο5 δις δολάρια/ έτος για την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων τους και μόλις το 0,2% αυτών κατευθύνονται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Υπογράμμισε την ανάγκη να αλλάξει αυτή η εικόνα και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο ελληνικός εφοπλισμός μπορεί να αλλάξει το μέλλον της ναυτιλίας διεθνώς.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρος, HEMEXPO ,μίλησε για την ελληνική βιομηχανία ναυτιλιακού εξοπλισμού, την υφιστάμενη κατάσταση και τοις μελλοντικές προοπτικές. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε ένα αξιόλογο μερίδιο από την παγκόσμιααγορά ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Η Αθηνά Βεζύρη, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της SRHMarineGreece, Director, Comité InternationalRadio-Maritime (CIRM) μίλησε για τις δορυφορικές και τις άλλες τεχνολογίες επικοινωνιών στις επόμενες δεκαετίες και την επίδρασή τους στην Ναυτιλία.
Ο Γιώργος Σταθάκης, Καθηγητής Οικονομικών και υποψήφιοςβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτηση που του έγινε αν θα αλλάξει κάτι στο θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας, απάντησε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί. Όπως υπογράμμισε αν γίνουν αλλαγές, αυτές θα προέλθουν ύστερα από διαβούλευση, και χωρίς αιφνιδιασμούς.Ο κ. Σταθάκης χαρακτήρισε επίσης πολύ σημαντική την απόφαση που ελήφθη χθες σε επίπεδο ευρωζώνης και αφορά το πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, όπως το ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, (πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης). Μάλιστα όπως υπογράμμισε ο κ. Σταθάκης η ΕΚΤ συμπεριέλαβε και τα ελληνικά ομόλογα μέσω κριτηρίων επιλεξιμότητας, έκφραση η οποία είναι ο πλέον επιεική ορολογία σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη. Το πρόγραμμα αγοράς τίτλων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα θα κρατήσει έως τον Σεπτέμβριο του 2016, ενώ οι αγορές θα είναι της τάξεως των 60 δισ. ευρώ μηνιαίως.
Ο MartinStopford, President, ClarksonResearch μίλησε για το Διεθνές εμπόριο και μελλοντικές τάσεις στη ναυτιλία, υπογραμμίζοντας ότι ιη παγκόσμιαναυτιλία από το 1941 μέχρισήμεραπέρασε 23 κύκλους. Σημείωσε ότι η τάση όλα αυτά χρόνια είναι οι ναύλοι να κινούνται πτωτικά (σε αποπληθωρισμένες τιμές) και σήμερα βρίσκονται λίγο πάνω από τα ιστορικά χαμηλά. Τόνισε ότι το μέλλον ανήκει στο smartshipping και στην τεχνολογία.
Ο Αντώνης Αργυρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος, SeaborneCapitalAdviorsLtd., είπε ότι οι κεφαλαιαγορές, προσφέρουν χρηματοδοτικές λύσεις για τις ναυτιλιακές εταιρίες παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες.
Ο Ίων Γ. Βαρουξάκης, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος, FreeSeasInc., ανέφερε ότι η πορεία της παγκόσμιας οικονομίαςεπηρεάζειαναμφισβήτητα την πορεία των ναυλαγορών και επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι η Κίνα εφέτος θα έχει τον χαμηλότερο ρυθμόανάπτυξης εδώ και 24 χρόνια , γεγονός που μένει να δούμε πως θα επηρεάσει την ναυτιλία
Ο Γιάννης Δράγνης, ChiefExecutiveOfficer, GoldenportGroup, εστίασε την παρέμβαση στην σχέση προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας και είπε ότι ενώ σε ορισμένα τμήματα της αγοράς, είχαμε αύξηση της ζήτησης σε διψήφια ποσοστά , εν τούτοις αυτά δεν αποτυπώθηκαν στους δείκτες της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου,, αφήνοντας να εννοηθεί ότι και η προσφορά χωρητικότητας παίζει το ρόλο της.
Ο Γιάννης Κοτζιάς, Διευθυντής Πωλήσεων, IntermodalShipbrokers, Πρόεδρος, Ένωση Ναυλομεσιτών αναφέρθηκε στο ρόλο των νέων οικονομικών δυνάμεων που εισέρχονταιστηνναυτιλία όπως πχ οι BRICS και χώρες της Αφρικής, υπογραμμίζοντας ότι επιδρούν τόσο στην προσφορά όσο και στην ζήτηση προϊόντων με ανάλογα οφέλη για τους μεταφορείς, δηλαδή την ναυτιλία.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, Πρόεδρος & CEO, ParagonShippingInc. &BoxShipsInc., επικεντρώθηκε στο πως επιδρά η πτώση της τιμής των τιμών του πετρελαίου στην ναυτιλία, σημειώνοντας ότι η εξέλιξη αυτή σημαίνει μείωση του κόστους παραγωγής άρα αύξηση της ζήτησης και του εμπορίου επομένως, όπως επίσης και μείωση του κόστους λειτουργίας του πλοίου.