Στην κορυφή της ναυτιλίας βρίσκεται η Ελλάδα, που αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο. Πιο συγκεκριμένα, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελούνταν στα τέλη Απριλίου 2014 από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt, ρίχνοντας στη δεύτερη θέση την Ιαπωνία με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt. Τρίτη στην κατάταξη βρίσκεται η Κίνα με με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt κι ακολουθούν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt.
Ο Πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης δήλωσε σε γαλλική εφημερίδα πως η Ελλάδα είναι ο ηγέτης της αγοράς και πως η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη. "Σήμερα έχουμε τον έλεγχο στο 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν το 40% του ευρωπαϊκού. Η δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε εμπορεύματα και το κάνουμε καλά", σχολίασε σχετικά ο ίδιος. Άλλωστε οι οι Ελληνες εφοπλιστές το 2013, επένδυσαν 13 δισ. δολάρια για την κατασκευή 275 νέων πλοίων, ενώ μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2014, οι επενδύσεις τους έχουν ήδη φτάσει τα 5 δισ. δολάρια.
Οι 10 μεγαλύτεροι Ελληνες εφοπλιστές
- Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 94 πλοία χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).
- Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff kai Dryships με 104 πλοία χωρητικότητας 12,6 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου.
- Γιώργος Προκοπίου των εταιρειών Dynacom και Dynagas με 91 πλοία χωρητικότητας 12,5 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων
- Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 104 πλοία χωρητικότητας 10,4 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων.
- Πήτερ Λιβανός των εταιρειών Euronar και Gaslg LNG με 68 πλοία χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 δεξαμενόπλοιων και 7 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).
- Νίκος Τσάκος της εταιρείας TEN με 67 πλοία χωρητικότητας 6,2 εκατ. Τόνων.
- Βαγγέλης Μαρινάκης της εταιρείας Capital Ship Managment με 37 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων.
- Θεόδωρος Βενιάμης της εταιρείας Golden Union με 27 πλοία χωρητικότητας 3,2 εκατ. Τόνων.
- Χάρης Βαφειάς της εταιρείας Vafias Group με 61 πλοία χωρητικότητας 2,1 εκατ. τόνων.
- Πάρης Δράγνης των εταιρειών Goldenport και Ocean gold με 30 πλοία χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr