Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πιο συγκεκριμένα η συνολική χωρητικότητα (gross tonnage) ανέρχεται στα 164 εκατομμυρίων GT με 4.894 ποντοπόρα πλοία έναντι 159,4 εκατ. GT και 8.537 πλοίων Ιαπωνικών συμφερόντων σύμφωνα με την Clarksons. Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από μια σειρά συνεχών μεγάλων επενδύσεων που έκαναν τα τελευταία χρόνια της κρίσης οι έλληνες πλοιοκτήτες σε πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας. Είναι ενδεικτικό ότι ακόμα και ο στόλος υπό Ελληνική σημαία, όπως καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ, παρότι συρρικνώνεται σε αριθμό αποκτά σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Έτσι, μετά από μία δεκαετία στη δεύτερη θέση, ο ελληνόκτητος στόλος, συνολικά, επανήλθε στην κορυφή παίρνοντας τα σκήπτρα από την Ιαπωνία. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt. Τη λίστα των 10 πρώτων χωρών στην ποντοπόρο συμπληρώνουν η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.
Ανά τύπο πλοίων, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, 118.621.414 dwt και 64.347.957 gt, με την Ιαπωνία να ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση με 938 πλοία, 40.175.492 dwt και 21.660.620 gt.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 531 πλοία, 32.954.543 dwt και 18.094.791 gt. Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία.
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αριθμεί 1.878 πλοία, 145.484.209 dwt και 78.843.115 gt, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 1.791 πλοία, 156.251.060 dwt και 84.987.256 gt. Στην τρίτη θέση στα bulkers βρίσκεται η Κίνα με 1.936 πλοία, 124.726.924 dwt και 69.870.973 gt.
«Επί 20 χρόνια, η Ελλάδα, η χώρα που αναλάμβανε το μεγαλύτερο ρίσκο, βρισκόταν σε ανταγωνισμό με την Ιαπωνία, το έθνος των συνετών επιχειρήσεων, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται» αναφέρει η Clarksons στην σχετική έκθεση και συμπληρώνει: «Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν πολύ μπροστά από τους Ιάπωνες, αλλά όταν έγινε η εκρηκτική άνοδος τη δεκαετία του 2000, η Ιαπωνία εκτοξεύθηκε και έγινε η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες όμως, που επέδειξαν συγκράτηση τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, άρχισαν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος το 2010 και από το 2014 βρίσκονται και πάλι στην κορυφή της κατάταξης, με συνολικό στόλο 164 εκατ. GT. Έτσι, η κρατούσα άποψη για τους δύο τιτάνες του χώρου αποδείχθηκε λανθασμένη.
Η Ελλάδα που θεωρούνταν πιο ριψοκίνδυνη κρατήθηκε τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, ενώ οι περισσότεροι Ιάπωνες επενδυτές έκαναν απότομες κινήσεις για τις οποίες τώρα νιώθουν τον πόνο».
Γ.Α.