Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ήδη το υπουργείο ανακοίνωσε βελτιώσεις στη διάταξη με κανόνες και περιορισμούς για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας που θα ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Μάλιστα ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι το πλοίο ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας. Μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε ότι το πλοίο ασφαλείας είναι ένα χρόνιο αίτημα των νησιωτών, που αντιμετώπιζαν τεράστια προβλήματα, μετά από μακροχρόνιες απεργίες, στην καθημερινότητα τους, στην εμπορική δραστηριότητα και στην κάλυψη βασικών τους βιοτικών αναγκών.
«Ήμουν εγώ, που αποφάσισα την απόσυρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτικών, χωρίς μάλιστα προηγούμενη ενημέρωση σας, γιατί πιστεύω στον ειλικρινή διάλογο μεταξύ μας», τόνισε ο Υπουργός απευθυνόμενος στο Προεδρείο της ΠΝΟ και προσέθεσε «σε αυτό το τραπέζι δεν υπάρχουν εκβιαζόμενοι, αλλά κυρίως δεν μπορεί να εκβιάζεται η ίδια η κοινωνία».
Συγχρόνως, επεσήμανε ότι δεν είναι αντίθετος στο δικαίωμα της απεργίας, αλλά στην κατάχρηση του, που καταστρατηγεί τα δικαιώματα της υπόλοιπης κοινωνίας.
Επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης προανήγγειλε από τη Βουλή νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοΐας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος. «Ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση» είπε χαρακτηριστικά. Απηύθυνε μάλιστα σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, πως δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο Λιμάνι του Πειραιά.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια προσπάθεια εκτόνωσης της έντασης που επικρατεί με τους ναυτεργάτες, εν όψει και της σημερινής διαβούλευσης που θα υπάρχει με τους εφοπλιστές. Ωστόσο ο Υπουργός Ναυτιλίας από την πλευρά του τόνισε ότι δεν είναι διατεθειμένος να αποσύρει τη διάταξη για το πλοίο ασφαλείας, καθώς όπως είπε, «δεν καταλύει σε καμία περίπτωση το δικαίωμα της απεργίας των ναυτικών, αλλά εξασφαλίζει ένα minimum ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τα νησιά και ουσιαστικά διασφαλίζει τη κοινωνική τους συνοχή». Εξάλλου, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέλαβε την πρωτοβουλία στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του να παρέμβει και να συνεννοηθεί με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους της ΝΕΛ.
«Δεν ήμουν ποτέ απέναντι σας σε αυτή σας τη διεκδίκηση και το έχω αναφέρει σε όλους τους τόνους. Το τονίζω, διότι οι εργαζόμενοι πρέπει να πληρώνονται στην ώρα τους.
Παρότι θα ήταν πολύ εύκολο για μένα να βγάλω από την “πρίζα” μία χρεωκοπημένη εταιρεία, που δεν είναι συνεπής στα δρομολόγια της και δέχομαι εγώ την κριτική γι αυτό από όλες τις πλευρές, δεν το έχω κάνει, για να μην υπάρξει κανένας εργαζόμενος στο δρόμο», σημείωσε.
Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι το Υπουργείο έχει κάνει τεράστια προσπάθεια, ώστε όλες οι πληρωμές στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να γίνονται εγκαίρως.
Αναφορικά με τις επιχειρησιακές συμβάσεις ο κ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι ούτε και αυτή την διάταξη προτίθεται να αποσύρει αφενός διότι αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και αφετέρου, διότι κατά την άποψη του, δεν αλλάζουν τις εργασιακές σχέσεις προς το χειρότερο.
Αντίθετα, όπως ανέφερε, δημιουργούν προϋποθέσεις ευελιξίας και ανταγωνιστικότητας στους ναυτικούς και τις εταιρείες, ώστε να τονωθεί η απασχόληση στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Στο μεταξύ σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας βρίσκονται οι παραγωγοί νωπών εξαγώγιμων της Κρήτης, στην προοπτική κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων από την Π.Ν.Ο.
Ήδη πάντως το νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ- ο υπουργός αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας ότι το πρωί της Τετάρτης θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του Έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος.
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.
Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες.
«Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν «στείρα άρνηση».
Ήδη πάντως το νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ- ο υπουργός αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας ότι το πρωί της Τετάρτης θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του Έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος.
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.
Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες.
«Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν «στείρα άρνηση».